عصر بازار

آیا ثروتمندترین مرد جهان بر صندلی ریاست جمهوری خواهد نشست؟

عصر اعتبار- «بیل گیتس» در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین توضیحاتی را درباره اینکه رئیس جمهور آمریکا خواهد شد یا نه ارائه داد.

آیا ثروتمندترین مرد جهان بر صندلی ریاست جمهوری خواهد نشست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، «بیل گیتس» بنیانگذار و مدیرعامل اسبق مایکروسافت یا بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان کسب و کاری راه‌اندازی کرد که در زمان ریاست وی بیش از ساکنان یک شهر در شرکت او مشغول به کار بودند. او همچنان ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که برنامه‌های اقتصادی را هم به خوبی پیش می‌برد.

    با این توضیحات به نظر شما گیتس برای ریاست جمهوری آمریکا گزینه مناسبی به نظر می‌رسد؟

    «بیل گیتس» که به تازگی در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین حاضر شد به این سوال پاسخ منفی داد و اعلام کرد که برای این اتفاق برنامه‌ای ندارد.

    شبکه اجتماعی رِدیت یک جلسه پرسش و پاسخ بسیار محبوب و مردمی با نام «هرچه می‌خواهید از من بپرسید» را برگزار می‌کند که این هفته «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت و خیر معروف جهانی درآن حاضر شد و طی آن اعلام کرد هیچ علاقه‌ای ندارد که رئیس جمهور آمریکا باشد.

    جلسه پرسش و پاسخ مذکور به صورت مخفف با نام AMA برگزار می‌شود و این ششمین بار بود که گیتس در آن حاضر شد و به تمام سوالاتی که مطرح شد به صورت کاملا شفاف پاسخ داد.

    او گفت: «من برای انتخابات ریاست جمهوری اقدام نخواهم کرد، زیرا بسیار راغب هستم تا با همسرم ملیندا همکاری کنم و من هم اکنون در "بنیاد بیل و ملیندا گیتس" مشغول به کار هستم.»

    او در ادامه توضیح داد: «موافتم که همه ما می‌بایست یک رئیس جمهور باهوش داشته باشیم تا بتواند نقش آمریکا در بلندمدت را برای حضور در عرصه جهانی به خوبی ایفا کند، تحقیقات را در زمینه‌های مختلف پیش ببرد، برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها اقدام کند، تغییرات جوی را به حداقل برساند و سطح تحصیلی مردم را ارتقا دهد. ولی من علاقه‌ای ندارم در این نقش حاضر شود.»

    گیتس روزهای بسیار شلوغی را در بنیاد خیریه خود پشت‌سر می‌گذارد و ماموریت جدید او مبارزه با بیماری آلزایمر است.
    گفتنی است این بیماری هم اکنون گریبانگیر پدر 92 ساله «بیل گیتس» شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی