عصر بازار

نماینده تهران در مجلس مطرح کرد:

بدهی سنگین دولت به پیمانکاران

عصر اعتبار- نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس تاکید می‌کند که بی‌تعهدی دولت‌های مختلف برای تخصیص بودجه‌های عمرانی، سبب شده که در حال حاضر دولت بدهی سنگینی به پیمانکاران داشته باشد.

بدهی سنگین دولت به پیمانکاران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عبدالرضا ‌هاشم‌زایی گفت: متاسفانه در سنوات گذشته، دولتمردان در مورد تخصیص بودجه عمرانی با بی‌تعهدی عمل کردند و حالا این موضوع موجب شده که با حجم عظیم بدهی دولت به پیمانکاران مواجه باشیم.

    هاشم زایی در ادامه افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که در سنوات اخیر، نمایندگان مجلس و پیمانکاران در مورد اهمال کاری دولت‌ها برای تخصیص بودجه‌های عمرانی تذکر و هشدار داده بودند اما متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کردند.

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر پایین بودن میزان بودجه عمرانی، مشکلاتی مانند افزایش نرخ بیکاری را برای کشور به ارمغان آورده است، اظهار داشت: دولت مدعی است که بودجه را بر اساس عملکرد تهیه و تدوین می‌کند و البته شاید این ادعا درست هم باشد، اما نکته قابل توجه این است که در گذشته، تخصیص بودجه با پرداخت خزانه یکی بود ولی در سال‌های اخیر دیگر اینگونه نبوده و هر چند که بودجه را تخصیص می‌دهند اما خزانه از پرداخت آن خودداری می‌کند و دولت هم برای رفع این مشکل اقدامی را انجام نداده است.

    هاشم زایی با تاکید بر اینکه تخصیص یافتن بودجه عمرانی به مراتب مهم‌تر از میزان آن است، اظهار داشت: متاسفانه در بودجه سال آینده، میزان بودجه جاری زیاد و میزان بودجه عمرانی کم است، اما این انتظار به صورت جدی وجود دارد که بودجه مصوب شده، به صورت کامل و بدون هیچ عذر و بهانه‌ای تخصیص پیدا کند و مسئولان نباید نسبت به این موضوع بی‌تعهدی نشان بدهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی