عصر بازار

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

قرض الحسنه از ستون های اصلی اقتصاد اسلامی است

عصر اعتبار- طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از ساختمان مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران از خدمات ارزنده این بانک تقدیر و تشکر کرد و گفت: عقد قرض الحسنه از ستون های اصلی اقتصاد اسلامی است که ترویج آن زمینه ساز توسعه عدالت اقتصادی خواهد بود.

قرض الحسنه از ستون های اصلی اقتصاد اسلامی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بهمن طاهرخانی در این دیدار ضمن اشاره به آیات و روایت متعدد در دین مبین اسلام، باور به قرض الحسنه و اشاعه آن را زمینه ساز بسط عدالت اقتصادی دانست و گفت: این باور باید ثمره و نتیجه خود در میدان عمل را فارغ از ذهن سیاستمداران، متفکران اقتصادی و مردم به نحو شایسته ای نشان دهد.
    رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب طرح های گوناگون را نشانه ای از ظرفیت های عقد قرض الحسنه دانست که به شایستگی در شعب این بانک آشکار شده است.
    وی در ادامه بیان داشت: در بسیاری از طرح های ارایه شده این بانک درباره کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه نگاه ویژه ای شده است. پرداخت تسهیلات به زندانیان آزاد شده، اعطای وام به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اجرای طرح های پیوند مهرایران، رویش باور، سفیران سلامت، بانکداری اجتماعی، اندوخته خانواده مهر ایران و اندوخته بانوان مهر ایران می تواند به توانمند سازی افراد کمک شایانی کند.
    در ادامه، میرزا عبدالهی ها مدیرشعب استان قزوین نیز بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف احیای بانکداری اسلامی تشکیل شده و اکنون بعد از یک دهه تلاش توانسته است گام های ارزشمندی برای رفع محرومیت ها و توسعه عدالت اجتماعی بردارد.
    وی ضمن تشریح وضعیت بانک در کشور و سپس استان قزوین افزود: تلاش شده تا کلیه منابع قرض الحسنه گردآوری شده، پس از کسر سپرده قانونی به اعطای تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد و کمتر اختصاص یابد.
    میرزا عبدالهی ها با ذکر درصد رشد منابع، نسبت کفایت سرمایه و میزان پایین مطالبات بانک، این آمار را از افتخارات نظام بانکی کشور برشمرد.
    در حاشیه این دیدار یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه بیان داشت: طبق نظرسنجی صورت گرفته از میزان رضایت مردم از خدمات بانکهای استان قزوین در سالجاری، بانک قرض الحسنه مهر ایران با اختلاف زیادی عنوان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی