عصر بازار

یک کارشناس اقتصادی :

هزینه‌های اصلاحات اقتصادی بر عهده همه ارکان جامعه است

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات است، گفت: هزینه های اصلاحات اقتصادی برعهده تمام ارکان جامعه است و اگر این اصلاحات انجام نشود یا به تعویق بیفتد کشور با هزینه های سنگین مواجه می شود.

هزینه‌های اصلاحات اقتصادی بر عهده همه ارکان جامعه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «مهدی پازوکی» ، گفت: اقتصاد مجموعه ای از بازارها است، نبود تعادل در یک بازار تعادل بازارهای دیگر را نیز به هم می ریزد.

    وی با بیان اینکه تثبیت قیمت ها ابزار مناسبی برای کنترل تورم نیست، گفت: باید بدانیم تنها راه حل کنترل تورم در اقتصاد ایران سیاست پولی است.
    این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد فرمان نمی پذیرد، افزود: باید همواره این موضوع را مدنظر داشته باشیم وقتی در جامعه نرخ تورم داریم و سعی می کنیم نرخ ارز را ثابت نگه داریم این خود همچون فنری است که به محض اینکه دولت با درآمدهای ارزی مواجه شود این فنر برداشته می شود و نوسانات بازار را شاهد خواهیم بود.
    پازوکی توضیح داد: سیاست تثبیت قیمت ها ابزار مناسبی برای کنترل تورم نیست و باید با معضلات اقتصادی به صورت علمی برخورد کنیم و روش دستوری شیوه مناسبی برای کنترل تورم و قیمت کالاها نیست.
    به اعتقاد وی اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات اقتصادی دارد و اگر این اصلاحات انجام نشود قطعا در بلندمدت هزینه های بیشتری را متحمل می شویم البته اصلاحات اقتصادی که باید در سیستم پولی و نظام بانکی انجام شود و انضباط پولی به اقتصاد ایران برگردد از آن طرف اصلاحات مالی در سند بودجه انجام شود.
    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: باید بودجه دولت کارآمد و اصلاحات اداری انجام شود و دولت سعی کند با سیاست های بخردانه اداری جلوی تبعیض و نابرابری در جذب نیروی انسانی را بگیرد همانطور که در تمام دنیا جذب نیرو طبق روش علمی و آزمون انجام می شود.
    پازوکی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند نگاه یکپارچه است، گفت: کشور نیازمند سیاست پولی و مالی مناسب است تا اقتصاد در غلطک تحولات توسعه ای بیفتد و شاهد رشد هشت درصدی اقتصاد باشیم.
    به گفته وی اجرای موفق سیاست های اقتصادی نیازمند اجرای موفق سیاست های اصلاحی در اقتصاد است و مجموعه حکومت به این برسند که سیاست های اصلاحی را برای رسیدن به حکمرانی خوب در پیش بگیرند.
    این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: راهکار رسیدن به اقتصاد پیشرفته و نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد این که سرمایه گذاری اقتصادی را توسعه دهیم و سالانه به طور متوسط 18 درصد رشد داشته باشیم و تمام ارکان کشور هزینه های سیاسی آن را بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی