عصر بازار

شورای جهانی طلا اعلام کرد؛

۴ عامل موثر بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که ۴ عامل مهم می تواند بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی تاثیرگذار باشد.

۴ عامل موثر بر قیمت طلا در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر، شورای جهانی طلا در تحلیل خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال 2018 میلادی تحت تاثیر 4 عامل مهم یعنی سیاست های پولی بانک های مرکزی، قیمت دارایی ها، رشد اقتصادی جهان و عرضه و تقاضا قرار خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت هر اونس طلا در سال 2017 میلادی با رشد 13.5 درصدی روبرو شود. این بیشترین رشد قیمت طلا از سال 2010 به شمار می رود.

    عملکرد مثبت قیمت طلا در سال 2017 برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عامل امیدوار کننده ای بوده است.از دیگر نکات مهم این تحلیل رشد فزاینده تقاضای سکه و شمش طلا در بازار چین در سال 2017 میلادی است. تقاضای آلمان، بخش فناوری و تکنولوژی نیز تاثیر مهمی بر تقویت قیمت طلا در سال 2017 داشته است.

    البته تقاضای جهانی طلا در سال 2017 میلادی به پایین ترین سطح خود از سال 2009 رسیده است. کاهش تقاضای سرمایه گذاری و افت خرید بانک های مرکزی جهان بیشترین تاثیر را داشته است.

    ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال 2018 داشته باشد. طی سال گذشته بانک های مرکزی جهان برای هشتمین سال متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. بانک های مرکزی روسیه ترکیه و قزاقستان بیشترین خرید را داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی