عصر بازار

معاون رئیس جمهوری خبر داد:

نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران صادر شد

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران برای معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و به تشریح طرحی مشترک با بانک مرکزی برای اهدای کارت ریالی به گردشگران خارجی در قبال ارزهای آنان پرداخت.

نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی اصغر مونسان طی حضور در این خبرگزاری با تشریح مباحث مختلف حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیح مشکل عدم فعال بودن کارت‌های ارزی بین المللی مانند ویزا کارت  و مستر کارت در کشور اظهار داشت: متاسفانه کارت‌های (VISA Card) و (Master Card) هر دو آمریکایی هستند و با ما همراهی نمی‌کنند و حتی بعد از برجام نیز این همکاری رخ نداد.

    فرمولی جدید ارزی - ریالی برای گردشگران خارجی

    وی تصریح کرد: ولی در حال تلاش هستیم تا یک فرمولی ایجاد کنیم تا وقتی گردشگر خارجی وارد فرودگاه امام در ایران می‌شود ما ارز آنها را تحویل بگیریم و به آنها کارت ریالی بدهیم و توریست بتواند هزینه‌ و خریدهای خود را انجام دهد و در بازگشت و در زمان خروج از ایران، مابقی ارز به گردشگر خارجی برگردانده شود.

    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بنابراین با بانک مرکزی این موضوع را جلو می‌بریم و انشاءالله بانک مرکزی نیز این مسئله را جدی‌تر بگیرد، زیرا این مسئله یکی از گلوگاههای ما است.

    مونسان عنوان کرد: در خروج ارز نیز چند روز قبل که خدمت معاون اول رئیس جمهور بودیم، وی روی این مسئله تاکید داشتند، زیرا هم اکنون گردشگران خروجی از ایران، دلار و یورو خارج می‌کنند و این فشار سنگینی به بدنه بانکی و ارزی کشور وارد می‌کند.

    مونسان تصریح کرد: بنابراین تلاش شد تا کارت ارزی بین المللی برای خروج از کشور فراهم شود، تا مسافران خارج از کشور برای خروج، به جای دلار و یورو از کارت‌های ارزی بین المللی استفاده کنند که این مسئله برای دولت بسیار مهم است.

    نخستین کارت ارزی خروج از کشور به نام «اسحاق جهانگیری»

    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه با همکاری یکی از بانک‌ها این کار صورت پذیرفت و امروز (یکشنبه 13 اسفند) نخستین کارت ارزی خروج از کشور به نام آقای اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور صادر شد که در جلسه هئیت دولت به وی اهداء می‌شود و گردشگران خروجی نیز می‌توانند از این کارت استفاده کنند.

    خارجی‌ها عادت به حمل پول زیاد ندارد/ ایرانی‌ها عادت دارند

    مونسان در اهمیت فراهم شدن کارت‌های ارزی بین المللی خاطرنشان کرد: تهیه این کارت‌ها امر بسیار مهمی بود زیرا ذهنیت منفی گردشگر خارجی نیز برای حمل این مقدار ارز و هزینه‌کرد برطرف می‌شود، زیرا شاید ما 30 سال در تحریم بودیم و عادت داریم پول نقد با خودمان حمل کنیم ولی آنها عادت ندارند مقدار زیادی دلار و ارز در سفرها همراه خود داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی