عصر بازار

معاون وزیر تعاون:

مشکل بیکاری با یک میلیون شغل حل نمی‌شود

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که کشور دچار بیکاری تجمعی شده است، گفت: مشکل بیکاری کشور با ایجاد یک میلیون شغل حل نمی‌شود.

مشکل بیکاری با یک میلیون شغل حل نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نصرالله بازوند در جریان سفر خود به استان یزد در جمع معاونان و مدیران اداره کل تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی استان، ‌ اظهار کرد:‌ پیشنهادات مدیران استانی جمع‌بندی و برای حل دغدغه مدیران کل در اختیار وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی گذاشته می‌شوند.

    وی احصای سریع‌تر مشکلات دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف سفر معاونین وزارتخانه به استان‌ها دانست و بیان کرد: پیشنهادات مدیران در استان‌های مختلف مد نظر شورای معاونین در سیاست‌های کلی وزارت تعاون قرار خواهد گرفت.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که وزیر تعاون 9 برنامه راهبری را به دولت و مجلس ارائه کردند، افزود: در حال حاضر این برنامه 9 گانه در دستور کار وزارت تعاون قرار گرفته است.

    بازوند ملاک قرار دادن این برنامه وزارت تعاون را یکی از اولویت‌های اجرایی مدیران کل این وزارتخانه در استان‌ها عنوان کرد و گفت: فقرزدایی و کاهش نابرابری، حمایت با تأکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال فراگیر بر تأکید بر مناطق محروم و روستایی، بسترسازی جهت کاهش نرخ بیکاری متناسب با اهداف برنامه ششم توسعه، ‌ توانمندسازی-مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ‌ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه انسانی و منابع مادی در جامعه کار، ‌ تولید با همکاری شرکای اجتماعی، ‌ پایداری‌سازی صندوق‌های بازنشستگی، ‌ تبدیل بنگاه‌های اقتصادی وابسته صندوق‌ها به پیشروان اقتصاد، توسعه تعاون با هدف کیفی‌سازی تعاونی‌های فعال و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار، عناوین برنامه 9 گانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

    بازوند این موضوع که حدود 45 درصد بیکاران استان یزد از قشر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند را معضلی جدی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه فاصله بین وزارت علوم، ‌دانشگاه‌ها و بازار کار روز به روز در حال افزایش است.

    معاون وزیر تعاون با بیان این‌که نیاز بازار کار به هیچ وجه مد نظر دانشگاه‌ها نیست، ‌ ادامه داد:‌ ملاک دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو فقط اعضای هیئت علمی است و هیچ توجهی به نیاز جامعه ندارند. فقط در حوزه بهداشت و درمان نیازسنجی دانشگاهی به صورت مطلوب و بجا انجام می‌شود که آن هم با کمبودهای خاص خود مواجه است.

    او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود حدود پنج میلیون نفر دانشجو در سطح کشور، تصریح کرد:‌ یک سوم دانشجویان کشور هر سال فارغ التحصیل می‌شوند و این در حالی است که هنوز معادل یک میلیون نفر بیکار غیر فارغ التحصیل و بیکاران تجمعی در کشور وجود دارند.

    بازوند آمار رسمی بیکاران در کشور را بین سه تا چهار میلیون نفر عنوان کرد و افزود: اگر هم دولت بتواند سالانه یک میلیون شغال ایجاد کند، باز هم از آمار بیکاران بیش از دو میلیون نفر باقی خواهند ماند.

    وی در پایان با بیان این‌که صندوق‌های بازنشستگی تهدیدی جدی برای کشور هستند، گفت: به طور مثال صندوق بازنشستگی در استان یزد هشت میلیارد ورودی داشته و در مقابل 45 میلیارد هزینه، نشان دهند زنگ خطر چالشی بزرگ در آینده برای کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو