عصر بازار

۹ ویژگی امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی

عصر اعتبار- برای جلوگیری از کلاهبرداری و صیانت از دارایی مردم، ۹ ویژگی امنیتی در ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده است.

۹ ویژگی امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ایران چک های 50 هزار تومانی که به منظور تسهیل مبادلات و عدم نیاز به حمل حجم زیاد پول منتشر و مورد استفاده قرار می گیرد، ویژگی های امنیتی مشخصی به شرح زیر دارد:

    کاغذ امنیتی

    کاغذ ایران چک، بازتاب نور ماورای بنفش را منعکس نمی کند و در سطح کاغذ از الیافت فلورسنتی نامرئی استفاده شده که زیر نور ماورا بنفش در چهار رنگ قابل مشاهده است.

    واترمارک

    تصوریر سه بعدی یک پرنده و عدد 50 به صورت روشن در خمیر کاغذ قرار گرفته و در مقابل نور قابل رویت است.

    نخ امنیتی پنهان

    این نخ که عبارت IR IRAN روی آن درج شده درون کاغذ قرار گرفته است.

    نخ امنیتی پنجره ای

    این نخ از نوع هولوگرافیکی به نوعی در کاغذ قرار گرفته که قسمتی از آن نمایان و قسمتی دیگر در بطن کاغذ مخفی است و با قرار دادن ایران چک در مقابل نور تمام نخ نمایان خواهد شد.

    طرح مکمل

    این طرح به صورت تصویری و عدد ارزشی به گونه ای چاپ شده که قسمتی از طرح در رو و قسمتی دیگر در پشت ایران چک قرار گرفته و در مقابل نور یکدیگر را کامل می کنند.

    طرح مخفی

    این طرح در چاپ برجسته به صورت مخفی قرار دارد و با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به صورت افقی در مقابل نور نمایان خواهد شد.

    چاپ برجسته

    این چاپ در سه رنگ انجام شده که به راحتی با انگشتان دست قابل لمس و شناسایی است.

    چاپ نامرئی

    بخشی از تصویر یک پرنده و عدد 50 با مرکب نامرئی چاپ شده که زیر نور ماورا بنفش با رنگ های قرمز و آبی به صورت مکمل نمایان می شود.

    شماره سریال

    چاپ شماره سریال ها با استفاده از مرکب قرمز و مشکی فلورسنت بوده و تحت نور ماورا بنفش به رنگ های طلایی و سبز تغییر رنگ می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی