عصر بازار

نرخ تورم ترکیه با وجود دو رقمی ماندن به کمترین سطح ۶ ماه اخیر رسید

عصر اعتبار- بهای مصرف کننده سالانه منتهی به ماه ژانویه ۲۰۱۸ ترکیه، ۱۰.۳۵ درصد افزایش یافته است که کمتر از نرخ ۱۱.۹۲ درصدی ماه قبل است.

نرخ تورم ترکیه با وجود دو رقمی ماندن به کمترین سطح ۶ ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرعت افزایش بهای سالانه در بخش های غذا و نوشیدنی‌های غیر الکلی، حمل و نقل، کالاهای متفرقه و خدمات، بهداشت، دخانیات، ارتباطات، هتلداری و رستوران و همچنین فرهنگ کاهش یافته است.

    بیشترین تورم های مربوط  به ماه ژانویه مربوط به حمل و نقل با 16.02 درصد، هتلداری و رستوران با 11.42 درصد و کالاها و خدمات متفرقه با 11.38 درصد بوده‌اند و کمترین نرخ تورم در گروه ارتباطات با 0.29 درصد، دخانیات با 0.89 درصد و فرهنگ با 7.19 درصد قرار دارند.

    در عین حال تورم در بخش مسکن و آب و برق، تجهیزات و لوازم خانگی، لباس، کفش و آموزش افزایش یافته که بیشترین تورم متعلق به بخش تجهیزات و لوازم خانگی با تورم 13.49 درصدی و کمترین هم متعلق به بخش مسکن و آب و برق با تورم 10.18 درصدی بوده است.

    نرخ تورم مبنا که تورم بخش انرژی، غذا و نوشیدنی، دخانیات و طلا را در نظر نمی‌گیرد نیز بر مبنای سالانه به 12.18 درصد در ژانویه 2018 رسیده است. در ماه دسامبر این نرخ به 12.30 درصد رسیده بود که بالاترین رقم ثبت شده این کشور محسوب می شود.

    بیشترین افزایش تورم مربوط به بخش کالاها و خدمات متفرقه بوده است که تورم آن در ماه ژانویه به نسبت دسامبر، 2.96 درصد افزایش یافته است و کمترین افزایش هم متعلق به بخش غذا و نوشیدنی با تورم 1.67 درصدی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی