عصر بازار

اعلام جزئیات برنامه اروپا برای دریافت مالیات از شرکت های فناوری آمریکایی

عصر اعتبار- اتحادیه اروپا قصد دارد از این پس به طور جدی از شرکت های فناوری آمریکایی مالیات دریافت کند و جلوی فرارهای مالیاتی آنها را بگیرد.

اعلام جزئیات برنامه اروپا برای دریافت مالیات از شرکت های فناوری آمریکایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، برونو لمیر وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه ای در این زمینه گفته است: جزئیات برنامه های اتحادیه اروپایی برای دریافت مالیات از شرکت های فناوری مشخص شده و این رقم بین 2 تا 6 درصد از کل درآمد آنها را دربرخواهد گرفت.

    اگر چه این رقم مبلغ زیادی را شامل نخواهد شد. اما وزیر دارایی فرانسه دریافت رقم یادشده را نقطه آغازین توصیف کرده و افزوده که به زودی سیاست گذاری های تازه ای صورت می گیرد تا بین اتحادیه اروپا و شرکت های فناوری در این زمینه توافق نهایی حاصل شود.

    قرار است دستورالعمل اتحادیه اروپا در این زمینه طی هفته های آینده اعلام شود. این اتحادیه در سال های اخیر بارها اپل، آمازون، گوگل، فیس بوک و غیره را به فرار مالیاتی متهم کرده است. یکی از پیچیده ترین این پرونده ها مربوط به فرار مالیاتی شرکت اپل از طریق برخی قوانین خاص کشور ایرلند است که به واکنش اتحادیه اروپا و پیگیری موضوع برای تغییر این قوانین و دریافت مالیات بیشتر از ایرلند انجامید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی