عصر بازار

مراقب تهدید کارت‌های بانکی باشید

عصر اعتبار- بانکداری الکترونیکی مقوله‌ای است که همانند دیگر اشکال بانکداری، امکان بروز خطاها و حتی سوءاستفاده‌هایی در آن وجود دارد؛ موضوعی که می‌توان درصورت توجه به نکات ایمنی در استفاده از کارت‌های بانکی و فرایندهای الکترونیکی مرتبط با آن مخاطرات مربوطه را به حداقل ممکن رساند.

مراقب تهدید کارت‌های بانکی باشید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کارشناسان تاکید دارند که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، حتما نرم‌افزارهای همراه بانک را از وب‌سایت اصلی بانک‌ها و یا دیگر منابع قابل اعتماد و مورد تأیید بانک دریافت کنید و در زمان نصب نسخه جدید همراه بانک، ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف کنید. همچنین از کلیک کردن برروی لینک‌ها و یا دریافت فایل‌های ضمیمه پیام‌هایی که از طرف اشخاص ناشناس برای شما و یا در گروه‌های مختلف ارسال می‌شود، پرهیز کنید.

    در صورت به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و همچنین نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده، به ویژه نرم‌افزار همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید و از نصب برنامه‌های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست می‌کنند، پرهیز کنید.

    به یاد داشته باشید هیچوقت اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضای کارت بانک و CVV2 را تلفن همراه خود ذخیره نکنید و سعی کنید حسابهایی که گردش مالی قابل توجه دارند را به خدمات همراه بانک متصل نکنید. مرکز اطلاع رسانی پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) در این باره توصیه می‌کند که حتی‌الامکان هنگام اتصال به شبکه‌های بی‌سیم عمومی از نرم‌افزارهای همراه بانک استفاده نکنید و به محض دریافت کارت بانک، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز اول و دوم خود را تغییر دهید و همچنین سعی کنید رمزهای کارت بانک خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.

    هرگز به ایمیل ها و پیامکهایی که به عنوان بانک، اطلاعات کارت بانک شما را می‌خواهند، پاسخ ندهید؛ همچنین هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز و کارتخوان‌ها طوری رمز را وارد کنید که قابل نمایش نباشد. به علاوه هنگام انجام عملیات بانکی در دستگاه‌های خودپرداز به هیچ وجه رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارتخوان را در محل رها نکنید و برای انتقال وجه هم فقط شماره 16 رقمی کارت خود را ارائه دهید و از ارائه اطلاعات دیگر کارت خودداری کنید. بهتر است قبل از خرید از طریق پایانه فروش موجود در فروشگاه‌ها، برای مانده‌گیری کارت خود از طریق همان کارت خوان فروشگاه اقدام کنید.

    هرچند ممکن است در نظر گرفتن این نکات امری وقت‌گیر و یا غیرضروری به نظر برسد اما واقعیت این است که این توصیه‌ها از روی تجارب مختلف و اتفاقاتی که به خاطر  این نکات گزارش شده است ارائه می‌شوند. اموری که در صورت عدم توجه به آن ممکن است عواقب جبران ناپذیر مالی را به دنبال داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو