عصر بازار

واردات صنعت ۱۶ درصد بیشتر شد

عصر اعتبار- تا پایان پاییز امسال واردات بخش صنعت بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۹۹ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶.۴ درصدی را نشان می دهد. همچنین در بخش معدن با توجه به واردات ۱۳۴.۳ میلیون دلاری تا پایان آذر ماه سال جاری، شاهد رشد ۲۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این حوزه هستیم.

واردات صنعت ۱۶ درصد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده در بخش واردات صنعتی به ترتیب فرش و صنایع دستی با رشد 332.7 درصدی، دباغی و پرداخت چرم شامل چمدان، کیف دستی، زین و یراق و انواع پاپوش با رشد 161.1 درصدی و مبلمان و مصنوعات طبقه بندی نشده با رشد 62.1 درصدی بیشترین میزان واردات را در بخش صنایع به خود اختصاص داده‌اند.

    این در حالی است که در ردیف واردات سایر فعالیت‌های کسب و کار با رشد منفی 95.5 درصدی، ابزار پزشکی، اپتیکی و ابزار دقیق، ساعت های مچی و انواع دیگر ساعت با رشد منفی 32.7 درصدی و پوشاک و سایر محصولات از توتون و تنباکو با رشد منفی 31.5 درصدی بیشترین میزان واردات صورت گرفته است.

    همچنین در بخش واردات معدن، واردات زغال سنگ و لیگنیت و زغال سنگ نارس (تورب) با رشد 57.4 درصدی، کانسارهای فلزی با رشد 1.2 درصدی و سایر محصولات معدنی طبقه بندی نشده با رشدی 13.7 درصدی روبرو شده اند.

    در ذیل جدول واردات مربوط به بخش صنعت و معدن به تفکیک گروه‌ها طی 9 ماهه سال جاری و سال گذشته آورده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی