عصر بازار

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

تعیین شروط مجلس برای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان شروط شش گانه‌ای را برای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تعیین کردند.

تعیین شروط مجلس برای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در بودجه 97 یک بند را به عنوان بند الحاقی 3 به تبصره 4 الحاق و تصویب کردند.

    براساس این مصوبه تسهیلات بندهای «و« و «ز» این تبصره با شرایط زیر اختصاص می یابد:

    1- تسهیلات مذکور در بودجه های سنواتی 1398 تا 1403 منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز گردد.

    2- برنامه عملیاتی و جریان وجوه (با رویکرد بودجه ریزی عملیاتی) با تاکید بر تعیین اهداف و تعهدات دولت برای هریک از موارد تهیه شده و به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد.

    3- گزارش عملکرد شش ماهه این مجوز توسط سازمان برنامه و بودجه و هیئت نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال شود.

    4- تعیین هرگونه تکلیف خارج از این مجوز در قانون بودجه 97 و مقررات برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

    5- گزارش نظارتی تبصره 4 قانون بودجه سال 96 توسط سازمان برنامه و بودجه و هیئت نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقیم تهیه و ارسال می گردد.

    6- اصلاحات ساختاری و نهادی و اجرایی به منظور افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی و قانون برنامه ششم ( به ویژه رعایت قواعد مالی مندرج در ماده 7 و جدول شماره 4) و جهت تامین منابع اجرای طرح های مشمول این مجوز در سالهای آتی از محل منابع بودجه عمومی ( بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی) ضروری است.

    در بند و تبصره 4 ، مجلس برای تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده که معادل مبلغ 143 هزار و 750 میلیارد ریال از ورودی سال 97 صندوق توسعه ملی برداشت کند.

    همچنین در بند ز نیز به دولت اجازه داده شده که مبلغ 350 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام نامه آن صندوق برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار اراضی دشت سیستان برداشت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی