عصر بازار

رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در عراق اعلام کرد:

امضای ۱۰ سند همکاری در زمینه‌ اقتصادی بین تهران و بغداد در جریان سفر جهانگیری به عراق

عصر اعتبار- رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در عراق، اعلام کرد: در جریان سفر سه روزه معاون اول رئیس‌جمهور به عراق ۱۰ سند همکاری بین مقامات دو کشور در زمینه‌های تجاری، صنعت، خدمات فنی و مهندسی، گمرک، استاندارد و ... به امضا می‌رسد.

امضای ۱۰ سند همکاری در زمینه‌ اقتصادی بین تهران و بغداد در جریان سفر جهانگیری به عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امیرشاهی با بیان اینکه اوایل هفته جاری هیات اقتصادی بلندپایه‌ای از ایران به ریاست آقای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عراق سفر کرد و با همتایان خود از جمله وزیر برنامه ریزی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد، گفت: در جریان این رایزنی‌ها و گفت‌وگوها دو کشور در مورد امضای 10 سند اقتصادی و تجاری به توافق رسیدند و قرار است اسناد فوق روز چهارشنبه در حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر عراق به امضا برسد.

    وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه معاون اول رئیس‌جمهور در راس هیاتی اقتصادی و سیاسی که در آن تعدادی از تجار و بازرگانان فعال در بخش دولتی و خصوصی نیز حضور دارند، به بغداد سفر می کند، خاطر نشان کرد: آقای جهانگیری بعد از ورود در کاخ نخست‌وزیری مورد استقبال حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: بعد از انجام گفت‌وگوهای دو جانبه و امضای 10 سند تجاری و اقتصادی بین مقامات دو کشور در حضور آقای عبادی و آقای جهانگیری این  دو مقام عالیرتبه در جمع خبرنگاران حضور پیدا خواهند کرد و به تشریح نتایج گفت‌وگوهای خود در مورد مناسبات سیاسی ، اقتصادی، تجاری و همچنین مسائل منطقه خواهند پرداخت.

    رایزن مطبوعاتی ایران در عراق با بیان اینکه در جریان این سفر آقایان ظریف، وزیرامورخارجه، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی دیگر از مسئولان معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می کنند، تصریح کرد: آقای جهانگیری همچنین در روز پنجشنبه در دومین روز سفر خود به عراق با رئیس مجلس و همچنین رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.

    وی ادامه داد: در ادامه آقای جهانگیری برای زیارت عتبات عالیات به کربلا و نجف خواهند رفت و در روز جمعه عراق را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو