عصر بازار

اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوق‌هایشان!

عصر اعتبار- بیش از ۵۰۰ پزشک و ۱۵۰ دانشجوی پزشکی در کانادا با امضای یک نامه سرگشاده به افزایش حقوق‌هایشان اعتراض کردند.

اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوق‌هایشان!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 500 پزشک و 150 دانشجوی پزشکی در کانادا با امضای یک نامه سرگشاده به افزایش حقوق‌هایشان اعتراض کردند. در این نامه آمده است: ما پزشکان استان «کِبک» که معتقد به خدمات عمومی قوی هستیم، به افزایش حقوق ها که اخیراً در نتیجه مذاکرات فدراسیون های پزشکی حاصل شده است، اعتراض داریم.

    امضاکنندگان این نامه افزایش حقوق هایشان را در حالی که پرستاران و بیماران در این کشور شرایط (مالی) مناسبی ندارند، توهین به خودشان خواندند.

    در این نامه که بیست و پنجم فوریه منتشر شد، آمده است: افزایش حقوق پزشکان باعث شگفتی است؛ زیرا پرستاران، کارکنان و دیگر متخصصان (حوزه درمانی) در شرایط بسیار دشوار کاری قرار دارند. بیماران ما به سبب کاهش شدید اعتبارات در سال های اخیر و تمرکز قدرت در وزارت بهداشت، به خدمات مورد نیاز دسترسی ندارند. به نظر می رسد تنها حقوق های ما (پزشکان) از تبعات کاهش اعتبارات در امان مانده است.

    کانادا دارای یک نظام عمومی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است. براساس ادعای وب سایت دولت کانادا، بیماران در این کشور براساس نیاز –و نه توانایی مالی‌شان– از خدمات درمانی برخوردار هستند.

    در ادامه گزارش سی ان بی سی آمده است 213 پزشک عمومی، 184 پزشک متخصص، 147 رزیدنت و 162 دانشجوی پزشکی در این نامه خواستار آن شده اند که پولی که برای افزایش حقوق هایشان هزینه شده است، به نظام خدمات درمانی استان کبک بازگردانده شود تا برای ارتقای سلامت ساکنان این استان و رفع نیازهای بیماران هزینه شود.

    براساس گزارش یک مؤسسه کانادایی ارائه کننده اطلاعات بهداشتی-درمانی که سپتامبر سال گذشته میلادی (2017) منتشر شد، هر پزشک کانادایی سالیانه، 260 هزار و 924 دلار در سال برای ارائه خدمات بالینی از طرف وزارت بهداشت این کشور دریافت می کند. پزشکان خانواده سالیانه، 211 هزار و 717 دلار و جراحان متخصص نیز 354 هزار و نهصد و پانزده دلار دریافت می کنند. البته باید خاطرنشان کرد این ارقام حقوق ناخالص پزشکان کانادایی بدون محاسبه کسورات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی