عصر بازار

با ثروتمندترین مناطق آمریکا آشنا شوید

عصر اعتبار- هر چند که به طور سنتی، ثروتمندترین مناطق آمریکا در نیویورک و سیلیکون والی بوده‌اند، اما سرشماری‌های جدید نشان می دهد مناطق مرکزی این کشور هم رو به توسعه هستند.

با ثروتمندترین مناطق آمریکا آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تجزیه و تحلیل‌های سرشماری سال 2016 آمریکا نشان می‌دهد برای دومین سال متوالی از آغاز رصد 100 منطقه ثروتمند آمریکا، منطقه " اترتون" در ایالت کالیفرنیا، اعیان نشین‌ترین منطقه این کشور است. این منطقه به وسعت 6 مایل مربع در نزدیکی دانشگاه استنفورد و " منلو پارک" که خانه شرکت‌هایی چون فیس بوک و سایر شرکت های سرمایه گذاری است قرار دارد.

    میانگین درآمد خانوارهای ساکن این منطقه در سال 2016 به 443 هزار و 403 دلار رسید که 50 هزار دلار بیشتر از میانگین منطقه " چری هیلز" در کلرادو است که در رتبه دوم قرار دارد. منطقه " اسکارزدیل" با میانگین 387 هزار و 600 دلاری در رده سوم قرار دارد.

    مناطق " لس آلتوس هیلز" و " هیلز بورو" که هر دو در کالیفرنیا قرار دارند نیز با میانگین درآمد 373 هزار و 800 دلار و 350 هزار و 900 دلار، به ترتیب در رده های چهارم و ششم قرار دارند و منطقه " شورت هیلز" نیوجرسی با میانگین 354 هزار و 500 دلار در رده پنجم قرار دارد. 

    در بین مناطق تازه اضافه شده به این فهرست، نام سه منطقه از شیکاگو هم به چشم می خورد. میانگین درآمد سالانه ساکنان منطقه " کلارندون هیلز" در ایلینویز با 15 درصد افزایش به 199 هزار و 325  دلار رسیده است و بدین ترتیب، این منطقه با 15 درصد افزایش، شاهد بیشترین افزایش در میانگین درآمد ساکنان خود بوده است.

    تجزیه و تحلیل های بلومبرگ نشان می‌دهد برای رسیدن به 100 منطقه اعیانی نشین آمریکا، میانگین درآمد ساکنان آن باید حدود 200 هزار دلار در سال باشد که نسبت به 190 هزار دلار سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی