عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

بیت کوین به ۱۰۰ دلار کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- اقتصاددان سابق صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که تا ۱۰ سال آینده قیمت بیت کوین به ۱۰۰ دلار در هر واحد سقوط می کند.

بیت کوین به ۱۰۰ دلار کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، «کنیس راگوف» استاد دانشگاه هاروارد آمریکا و همچنین اقتصادان برجسته سابق در صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که قیمت هر واحد بیت کوین تا یک دهه آینده به 100 دلار در هر واحد کاهش پیدا کند.

    وی گفت: فکر می کنم که از الان تا 10 سال آینده ارزش بیت کوین با کسر قابل توجهی روبرو شود و شاهد قیمت 100 دلاری آن باشیم و رسیدن به این رقم بسیار بیشتر از رسیدن ارزش بیت کوین به 100 هزار دلار در هر واحد تا 10 سال آینده است.

    کارشناس سابق صندوق بین المللی پول نسبت به استفاده از بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت انتقاد کرد و گفت انجام پرداخت با بیت کوین استفاده زیادی به جز فرار مالیاتی و پولشویی ندارد.

    همچنین وی در سال گذشته میلادی در نامه ای به روزنامه گاردین انگلیس نوشته بود که حتی اگر فناوری به کار گرفته شده در بیت کوین شکوفا شود، باز هم قیمت آن سقوط خواهد کرد. وی تاکید که دولت ها نباید اجازه تمرکز زدایی یا به کارگیری ارزهای ناشناخته را به عنوان جایگزینی برای پول های دولتی دهند.

    «کنیس راگوف» تصریح کرد که ارزهای رمزنگار باید در سطح جهانی قانونمند شوند. برای مثال اگر ارزهای رمزنگار به لحاظ جهانی قانونمند نشوند و فقط آمریکا یا چین آن را سرکوب کند؛ اما ژاپن اقدامی در مقابل ارزهای رمزنگار نداشته باشد، افراد می توانند از طریق ژاپن مبادرت به پولشویی کنند.

    بر پایه این گزارش، رگولاتور ژاپن اعلام کرد که با توجه به بررسی های انجام گرفته شده از صرافی ها بین ماه آوریل تا دسامبر سال گذشته میلادی، 669 پرونده مشکوک به پولشویی شناسایی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی