عصر بازار

به منظور پوشش تقاضای سرمایه گذاران در کشورهای خلیج فارس؛

بورس دوبی مبادلات اسلامی طلا راه اندازی می کند

عصر اعتبار- بورس طلا و کالای دوبی قصد دارد معاملات جدیدی مطابق با شریعت اسلامی را برای خرید و فروش طلا راه اندازی کند.

بورس دوبی مبادلات اسلامی طلا راه اندازی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر، بورس کالا و طلای دوبی اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان مارس معاملات جدیدی را مطابق با قوانین و شریعت اسلامی برای خرید و فروش طلا ایجاد کند تا از این طریق تقاضای سرمایه گذاران مسلمان در کشورهای خلیج فارس را پوشش دهد.

    بر اساس این گزارش، بورس دوبی موسسه سرمایه گذاری اف سی استون را به عنوان شرکت عامل برای ایجاد قراردادها و معاملات جدید اسلامی معرفی کرده است.

    از سال گذشته تاکنون که بحرین قوانینی را برای استفاده از شمش طلا وضع کرد، موسسات مالی اسلامی تلاش خود را برای راه اندازی معاملات جدید بر اساس شریعت اسلامی آغاز کرده اند.

    پیش بینی می شود سایر کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی نیز به زودی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند. بسیاری از سرمایه گذاران مسلمان به دنبال مبادلات مبتنی بر قوانین شریعت اسلامی هستند تا بتوانند در بازار بین المللی طلا فعالیت کنند.

    گفتنی است، از سال 87 یعنی حدود 9 سال قبل نیز معاملات قراردادهای آتی سکه و از دی ماه سال 95 نیز قراردادهای اختیار معامله (آپشن) سکه طلا منطبق با شریعت در بورس کالای ایران راه اندازی شد که در آماری قابل توجه ارزش معاملات آتی سکه طلا در 11 ماهه سال جاری با انعقاد 3میلیون و 776هزار قرارداد به 579هزار میلیارد ریال رسیده است.

    در پایان اینکه اهمیت و برنامه ریزی بورس های کالایی برای توسعه ابزارهای مالی و تاثیرگذاری بر بازارها و قیمت های منطقه ای و بین المللی بیانگر اهمیت بالای این بورس ها در اقتصادهاست که بورس کالای ایران نیز با تدوین برنامه استراتژیک و هدف گذاری توسعه بازار مالی و فعالیت های بین المللی در این مسیر حرکت می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی