عصر بازار

امسال چقدر دستگاه‌ کارتخوان وارد شد؟

عصر اعتبار- تا دهم اسفند امسال بالغ بر ۱۰۷ میلیون دلار دستگاه‌های کارتخوان وارد کشور شده است.

امسال چقدر دستگاه‌ کارتخوان وارد شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از ابتدای سال جاری بالغ بر 107 میلیون دلار دستگاه‌های کارتخوانی که ترمینال پرداخت الکترونیکی آنها به وسیله کارت‌های اعتباری است وارد کشور شده و ارزش ریالی واردات این بخش به بالغ بر 366 میلیارد تومان می‌رسد. وزن کالای وارد شده در این بخش نیز بالغ بر هزار تن اعلام شده است.

    اما در میان سایر کالاهای وارداتی سال جاری، لوبیای سویا را می‌توان یکی از مهم‌ترین کالاهای وارداتی به کشور دانست که واردات آن به بیش از 902 میلیون و 474 هزار دلار می‌رسد.

    پس از آن وسائل نقلیه دارای پیستون از دیگر کالاهایی هستند که واردات قابل توجهی داشته‌اند و در سال جاری بالغ بر 603 میلیون دلار از آن وارد شده است. همچنین در زمینه‌ سایر وسائل نقلیه موتوری با حجم سیلندر 1500 تا 2000 سی سی بیش از 768 میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

    واردات گوشی فقط 441 میلیون دلار!

    گوشی‌های تلفن همراه از دیگر کالاهایی هستند که واردات آنها رقم قابل توجهی داشته و در سال جاری بالغ بر 441 میلیون و 543 هزار دلار صرف واردات این کالا شده است. همچنین قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل‌های سواری از دیگر کالاهایی به شمار می‌روند که وارداتی قابل توجه داشته و بیش از 634 میلیون و 485 هزار دلار صرف واردات این بخش شده است.

    موز سبز تازه یا خشک کرده از دیگر کالاهای پرمصرف وارداتی است که برای تامین آن بالغ بر 499 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

    ماشین‌آلات و دستگاه‌هایی که برای آماده کردن یا تغییر شکل دادن توتون و تنباکو استفاده می‌شوند، ژنراتورهای جریان متناوب، برنج، پنبه، ماشین‌های غربال‌سازی، محصولات آهن یا فولاد غیرممزوج، روغن جانشین کره کاکائو و آهن‌ربا، پلی کربنات‌ها از دیگر کالاهایی هستند که وارد شده‌اند اما واردات آن در روز دهم اسفندماه جزو 20 کالای اصلی وارداتی اعلام شده‌اند.

    برهمین اساس میزان واردات این کالاها از ابتدای سال تاکنون نیز اعلام شده است. طبیعی است این کالاها عمده کالاهای وارداتی سال جاری محسوب نمی‌شوند، اما همان طور که اشاره شد کالاهایی هستند که به اعلام گمرک در تاریخ دهم اسفندماه بیشترین حجم واردات را داشته‌اند و البته برخی از آنها نیز به طور طبیعی جزو اقلام اصلی وارداتی محسوب می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو