عصر بازار

وزیر صنعت اعلام کرد:

تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها برای گسترش همکاری های فنی و عمرانی

عصر اعتبار- وزیر صنعت، از تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها برای گسترش همکاری‌های فنی و عمرانی خبر داد.

تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها برای گسترش همکاری های فنی و عمرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد شریعتمداری با اشاره به اهمیت کار فعالان بخش‌خصوصی برای برقراری روابط خارجی گفت: برای ورود به بازار عراق در هر زمینه‌ای بایستی شرایط خاص این کشور را مورد توجه قرار دهیم.

    وی با اشاره به ملاقات‌های متعدد خود با مقامات عراقی در طول اقامتش گفت: ارتباط با عراق رو به پیشرفت است و برای موفقیت در بازار عراق نظیر بازار سیمان، باید به دنبال کار مشترک با آنها باشیم.

    شریعتمداری گفت: در زمینه گردشگری سلامت موقعیت خوبی داریم اما این بخش نیز نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات اساسی در خصوص سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را تامین منابع مالی دانست که در داخل باید برای این موضوع فکر شود و افزود: در گفتگو با مقامات عراقی برای پیگیری مطالبات، معوقات، جرائم و همچنین حل مشکلات عمومی قرار شد با تشکیل کمیسیون مشترک، این کار انجام شود.

    شریعتمداری با بیان اینکه قرار است برای حل مسائل بانکی که از جمله مهمترین مشکلات پروژه ها است، از طریق یورو و دیگر ارزهای رایج اقدام شود ادامه داد: برای فروش ملزومات و مصالح ساختمانی در بازار عراق، با تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها به توافق رسیده‌ایم و از آنها خواستیم در مناقصات سقف مشخصی را برای شرکت‌های ایرانی با توجه به هم مرزی در نظر گیرند.

    وی گفت: ایجاد ستاد مشترک اقتصادی به جای کمیسیون مشترک برای حل مشکلات، فرصت جدیدی است که باید از آن نهایت استفاده را بکنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی