عصر بازار

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان پاسخ داد؛

چه کسانی بیمه اجتماعی می‌شوند؟

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر بیمه اجتماعی هستند که در قالب ۸ گروه تحت حمایت قرار دارند.

چه کسانی بیمه اجتماعی می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد مهدی واعظ مهدوی  گفت: روستاییان و عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر 20هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی افراد و گروههایی هستند که می توانند بیمه اجتماعی شوند.

    مستمری پیری

    وی در مورد انواع مستمری‌های قابل ارائه در صندوق بیمه گفت: مستمری پیری یکی از این مستمری های پرداختی است بطوری که اگر فرد روستایی، عشایر،‌کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت باشد، کافی است حداقل 15 سال، حق بیمه خود را بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق بیمه مشخص کرده بپردازد و بعد از 65 سالگی، هر ماه، مستمری بگیرد.

    واعظ مهدوی گفت: البته مبنای محاسبه مستمری، دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت شده است.

    مستمری بازماندگان

    مدیرعامل بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان  گفت: اگر افراد در جریان یک حادثه ناشی از کار، فوت کند، افراد واجد شرایط تحت تکلف، مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند.

    مستمری از کار افتادگی کلی

    وی ادامه داد: از کار افتادگی ناشی از حادثه یا کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه نوع دیگر دریافن مستمری تا پایان عمر است. حتی پس از فوت، بازماندگان هم از این مستمری بهره‌مند می‌شوند.

    واعظ مهدوی گفت: البته شرایط ویژه ای دیده ایم بطوری که اگر افراد به دلایلی غیر از حوادث ناشی از کار، از کارافتاده کلی شوند و فقط یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، به شرط آنکه در طول سال آخر منتهی به وقوع از کار افتادگی کلی، حق بیمه 90 روز را پرداخت کرده باشند می‌توانند مادام‌العمر از مزایای مستمری از کار افتادگی کلی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی