عصر بازار

مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک :

صنایع کوچک داخلی در رقابت با حریفان خارجی ضعیف هستند

عصر اعتبار- نجفی گفت: صنایع کوچک توانایی زیادی برای رقابت در بازار با کالاهای خارجی را ندارند.

صنایع کوچک داخلی در رقابت با حریفان خارجی ضعیف هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نجفی مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ، اظهار کرد: باید بپذیریم همه مشکلات تولید مربوط به دولت نیست و باید بخش خصوصی هم به رفع موانع و مشکلات به وجود آمده از سمت خود بپردازد.

    وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی توسط کارآفرینان احداث شده اند، افزود: اکنون در کشور 85 هزار واحد تولیدی وجود دارد که حدود 51هزار واحد تولیدی فعال هستند.

    نجفی با اشاره به 16هزار تقاضای جدید برای احداث واحدهای تولیدی، گفت: این نشان می دهد در صورتیکه شرایط محیا باشد، تولید می تواند رونق بگیرد و همه مشکلات مربوط به کمبودهای مالی نیست.

    وی تصریح کرد: بخش عظیمی از مشکلات ما حلقه های مفقودی است که نتوانسته زنجیره تولید را به درستی به هم متصل کند و از آن جمله می توان به جدایی تولید از بازار اشاره کرد.

    معاون وزیر صنعت معدن وتجارت با اشاره به اینکه 90 درصد صنایع کشور، صنایع کوچک هستند، گفت: صنایع کوچک توانایی زیادی برای رقابت در بازار با کالاهای خارجی را ندارند.

    وی یادآور شد: اکنون زمان آن رسیده تا همه مدیران در سطوح مختلف کشور برای احیای تولید بپاخیزند و نیاز به مدیران ریسک پذیر بیشتر از همیشه احساس می شود.

    نجفی افزود: آمادگی خود را برای حمایت از صنایع کوچک اعلام می کنیم و در حال فراهم آوردن زمینه های لازم برای فروش و حتی صادرات کالاهای تولیدی آنها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی