عصر بازار

در همایش تجاری میان ایران و ایتالیا؛

ابراز علاقه سرمایه گذاران ایتالیایی به سرمایه گذاری در ایران

عصر اعتبار- سرمایه گذاران ایتالیایی در همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران، علاقه خود را به کار و سرمایه گذاری در کشورمان اعلام کردند.

ابراز علاقه سرمایه گذاران ایتالیایی به سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، در این نشست که چهارشنبه با عنوان 'جمهوری اسلامی ایران، توسعه فزاینده یک بازار بزرگ' با همکاری اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران و سفارت ایران در رم، در مقر اتحادیه اتاق های بازرگانی در این شهر برگزار شد، مسئولان امور سرمایه گذاری، روسای بانک ها و کارشناسان حقوقی ایتالیا و ایران، بر موقعیت راهبردی ایران به عنوان کشوری مهم در آسیا که قابلیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاری دارد، تاکید کردند.

    شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به اینکه تضمین های حقوقی و قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری در ایران وجود دارد، تاکید داشتند که قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخگوی نیاز حمایت از کارآفرینان خارجی هستند.
    کارشناسان ایرانی به تشریح مجموع قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی و زمینه های مناسب سرمایه گذاری در ایران برای صاحبان صنایع و شرکت های ایتالیایی پرداخته و با توجه به علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای کار در ایران تلاش کردند تا به برخی از نگرانی های این شرکت ها از جمله پاره ای از مشکلات بانکی پاسخ دهند.
    'پیرلوییجی داگاتا' دبیر کل اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در این نشست گفت: ایران کشوری بزرگ با ظرفیت های عظیم است و یک کشور کلیدی در بین المللی سازی شرکت های ایتالیایی به شمار می آید. کار با ایران در تمامی زمینه ها به معنای تحقق یک راهبرد برد – برد است. توسعه ایران، توسعه ماست و بالعکس. ایتالیایی علاقه زیادی به کار با ایران دارند و پیش از این همایش، نشستی با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایتالیا در شهر شمالی ونیز وهمایشی دیگری نیز در شهر میلان برگزار خواهد شد.
    کارشناسان بر این عقیده اند که مقامات ایرانی و ایتالیایی عزمی جدی برای گسترش روابط تجاری و رفع محدودیت های بانکی میان دو کشور دارند.
    «مهدی دالوند» معاون مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست گفت: در فاصله زمانی سالهای 2016 و 2017، اعتباراتی برابر با 165 میلیون دلار سرمایه گذاری در هفت پروژه جدید همکاری بین ایران و ایتالیا به تصویب رسیده است. ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان قرار دارد و در پی دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی، افزایش نرخ اشتغال و تولید و همچنین توسعه هر چه بیشتر فناوری است.
    دالوند تاکید کرد: ایران پس از تحمل سالها تحریم های بین المللی و محدودیت در روابط با کشورهای غربی، با تلاش های دولت روحانی و دستیابی به توافق هسته ای، درصدد است تا با بهره برداری از برجام و کاهش بار تحریم ها، وارد مرحله جدیدی از مناسبات بین المللی خود بشود.
    همکاری های اقتصادی بین ایتالیا و ایران عمدتا در زمینه های صنعت نفت، پتروشیمی، فولاد، برق، مکانیک، زیربنایی و حمل و نقل صورت می گیرد. مبادلات تجاری بین دو کشور در 9 ماه نخست سال 2017، از مرز 3 میلیارد یورو گذشت که بیش از مبادلات فیمابین در مدت مشابه در سال 2016 بوده است.
    ارزش واردات ایتالیا از ایران بیش از صادرات ایتالیا به ایران است و عمدتا شامل نفت می شود. برخی از استانهای ایتالیا مانند لومباردیا، امیلیا رومانیا و مارکه، همکاری در زمینه های خاصی را با کشورمان آغاز کرده اند. ایران و ایتالیا همچنین در ماه گذشته تفاهمنامه ای به ارزش 5 میلیارد یورو به منظور تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی در کشورمان امضا کردند.
    در سالهای اخیر بین دو کشور دیدارهای رسمی متعددی برای کمک به گسترش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری صورت گرفته است که پیش از همه باید به دیدار حسن روحانی از ایتالیا در ژانویه سال 2016 و سفر متئو رنتزی نخست وزیر سابق ایتالیا به ایران در ماه آوریل همان سال اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو