عصر بازار

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرد:

امحاء یک میلیارد قطعه اسکناس کهنه

عصر اعتبار- مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام توزیع ۲۴ هزار میلیارد ریال اسکناس نو و تانخورده در دو هفته پایانی سال، از امحاء یک میلیارد قطعه اسکناس در سال ۹۶ خبر داد.

امحاء یک میلیارد قطعه اسکناس کهنه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود رحیمی افزود: البته امحاء در دو بخش اسکناس و ایران چک انجام شده است. وی درباره تدابیر بانک مرکزی برای اسکناس نو نیز گفت: 24 هزار میلیارد ریال پول نو نیز طی دو هفته آخر سال و در آستانه شب عید توزیع می شود.

    مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی ادامه داد: این رقم در قالب اسکناس‌های رایج از جمله هزار تومانی، دو هزار تومانی، 5 هزار تومانی، ده هزار تومانی و همچنین ایران چک‌ 50 هزار تومانی خواهد بود.

    وی تاکید کرد: موجودی اسکناس نو بسیار بیش از این بوده و بانک مرکزی مشکلی در این خصوص ندارد. رحیمی درباره وضعیت توزیع سکه های خُرد نیز گفت: مشکلاتی در این بخش وجود دارد به نحوی که با وجود موجودی پول خُرد در خزانه، اما این سکه ها در دست مردم کم است.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل کانال توزیع در حال بررسی است، ضمن اینکه بر اساس آسیب شناسی ها مردم رغبت زیادی به سکه 500 تومانی ندارند و بر همین اساس در صورت لزوم ابعاد سکه ها و  آلیاژ آن تغییر خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه، اسکناس 500 تومانی مورد نیاز جامعه است اما مورد اقبال نیست، گفت: قرار بود اسکناس 500 تومانی دیگر چاپ نشود، اما از آنجایی که از سکه ها استقبال نشد اسکناس 500 تومانی دوباره در حال چاپ است که در روز عید غدیر توزیع می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی