عصر بازار

معاون وزیر صنعت :

جذب سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری نیازمند توافق با بانک های مرکزی دنیا است

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: جذب سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای طرحهای برنامه ریزی شده در یک دوره پنج ساله، نیازمند توافقنامه های دوجانبه با بانک های مرکزی دنیا و شرکت های معدنی بین المللی است.

جذب سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری نیازمند توافق با بانک های مرکزی دنیا است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «مهدی کرباسیان» خاطرنشان ساخت: سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) فهرست طرحها و پروژه های واجد شرایط اخذ تامین مالی ( فاینانس) را به سازمان برنامه و بودجه ارسال داشته تا از خطوط اعتباری توافق شده تامین منابع شود .
    به گفته وی، مذاکره با بانکهای ایرانی برای استفاده از تسهیلات ارزی شعب خارج از کشور صورت گرفته و مرحله نخست این امر تا پایان امسال برای یکی از پروژه ها عملیاتی خواهد شد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو توضیح داد: اکنون به منظور رقابتی ساختن شرایط جذب سرمایه گذاری بر روی قرار دادهای ' IPC' ( چسرمایه گذاری از مرحله اکتشاف تا بهره برداری و بازپرداخت از محل محصول ) کار می شود که با قرارداد های نفتی مشابهت دارد.
    وی گفت: مذاکره و پیگیری برگزاری همایش با شرکتهای خارجی در روسیه ( مسکو )، سوئیس و انگلیس ( لندن) در حال انجام است که بزودی برگزار خواهد شد.
    کرباسیان تصریح کرد: بسته های سرمایه گذاری که توسط مشاورهای بین المللی وداخلی در دست تهیه است، ارایه خواهد شد.

    ** تامین مالی پروژه های مس
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: براساس توافقنامه با کشورهای کره جنوبی، اتریش و دانمارک در زمینه اختصاص خطوط اعتباری برای تکمیل طرح های کشور، سازمان ایمیدرو اقدام به اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و سازمان برنامه وبودجه کرده که با اخذ مجوزهای مربوطه، اقدام به تامین مالی و تکمیل طرحهای سرمایه گذاری می شود .
    وی تصریح کرد: اجرای این طرحها پیامد تولید محصولات راهبردی در چارچوب زنجیره تامین معدن وصنایع معدنی را به دنبال دارد .
    کرباسیان افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از کشور دانمارک با سقف 50 میلیون یورو پروژه های مس تامین مالی خواهند شد و تایید بانک مرکزی نیز در این ارتباط اخذ شده است .

    ** تلاش برای جذب سرمایه گذار روسی
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیش بینی شده کنفرانسی در ماه های می و آوریل سال جاری میلادی ( 2018 ) برای بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت های معدنی روسیه برگزار شود تا بستری برای سرمایه گذاری و فاینانس پروژه از محل اعتبارات این کشور فراهم آید .
    وی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود از تامین مالی اتریش نیز برای شرکت های فولاد سازی ( گل گهر ) استفاده شود .
    به گفته کرباسیان، پیش بینی می شود اجلاسی در کره جنوبی به منظور استفاده بخش معدن و صنایع معدنی برای بهره گیری از فاینانس این کشور که برای بخش نفت در نظر گرفته شده و تاکنون از آن استفاده به عمل نیامده، بهره گیری شود.

    ** هدفگذاری برای صادرات 2 میلیارد دلاری سنگ
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به صادرات بیش از 2 میلیارد دلاری سنگ تزئینی تا پایان برنامه ششم توسعه ( 1400 ) هدفگذاری شده و این مهم باید با ظرفیت سازی به منظور توسعه بازار و افزایش صادرات سنگ تزئینی ایران از حدود 300 میلیون دلاری فعلی تحقق یابد.
    وی افزود: سازمان ایمیدرو و انجمن سنگ ایران تشکیل کنسرسیوم غیر دولتی با مشارکت این سازمان، شرکتهای خصوصی داخلی و شرکتهای معتبر خارجی در زمینه تولید و تجارت سنگ تزئینی و ساختمانی را در دست بررسی دارد.
    کرباسیان اضافه کرد: پیشنهاد شده تا انجمن سنگ ایران نسبت به تشکیل یک شرکت کنسرسیوم صادراتی با عضویت اعضای خود اقدام نماید و سازمان ایمیدرو نیز با یک شرکت خارجی و کنسرسیوم یاد شده اقدام به تشکیل شرکت صادراتی نماید .
    انجمن سنگ ایران درصدد است در منطقه ویژه کاشان با دریافت یک قطعه زمین نسبت به ایجاد نمایشگاه صادراتی سنگ های تزئینی اقدام نماید .
     براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مدت 10 ماهه امسال ( منتهی به دی ) صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی به بیش از رقم 53.3 میلیون تن به ارزش افزون بر 7.5 میلیارد دلار رسید .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو