عصر بازار

سهم صنایع کوچک از صادرات چقدر است؟

عصر اعتبار- معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از هدف‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری صادرات صنایع کوچک در این شهرک‌ها طی سال آتی خبر داد.

سهم صنایع کوچک از صادرات چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه 5000 واحد صنعتی کوچک در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: برآورد حجم صادرات صورت گرفته از طریق صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود شش میلیارد دلار است که فقط حدود دو میلیارد دلار آن توسط صادرکنندگان با اظهارنامه گمرکی ثبت شده است.

    وی ادامه داد: هدف‌گذاری صورت گرفته در مورد صادرات صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی در سال جاری حدود دو میلیارد دلار بود که در 11 ماهه محقق شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 200 میلیون دلار دیگر به این رقم اضافه شود.

    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در ارتباط با پتانسیل صادراتی کلیه واحدهای صنعتی کوچک در سراسر کشور، بیان کرد: پتانسیل صادراتی کلیه خوشه‌های صنعتی در بخش SME ها رقمی معادل 17 میلیارد دلار است که حدود هشت میلیارد دلار آن توسط صادرکنندگان اظهار می‌شود.

    سلیمانی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود دو میلیارد و 200 میلیون دلار توسط صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی صادرات صورت می‌گیرد، اعلام کرد: هدف‌گذاری در سال جاری دو میلیارد دلار بود و در سال آینده این هدف‌گذاری با رشد 25 درصدی معادل 2.5 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی