عصر بازار

سخنگوی بانک مرکزی :

قرارداد ۵۵.۳ میلیارد دلار خط اعتباری خارجی امضا شده است

عصر اعتبار- سخنگوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون در مجموع ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خطوط اعتباری تامین مالی خارجی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با بانک‌های کشورهای اروپایی و سایر کشورهای بزرگ آسیایی امضا کرده ایم.

قرارداد ۵۵.۳ میلیارد دلار خط اعتباری خارجی امضا شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «محمدعلی کریمی»  با اشاره به کاهش ریسک اعتباری کشور از رتبه هفت در ابتدای دولت یازدهم به رتبه پنج در امسال افزود: بهبود این رتبه، چشم‌انداز مثبتی برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور ترسیم کرده است.

    وی افزود: گسترش روابط کارگزاری با بانک‌های کشورهای اروپایی هلند، ایتالیا، بلژیک و اتریش و کشورهای آسیایی مانند چین و کره‌جنوبی و مذاکره با بانک‌های عمان و قطر با هدف توسعه روابط بانکی و تجاری، محصول تلاش مستمر نظام بانکی بود که «امید» و «اعتماد» را به شبکه بانکی روزافزون می‌کند.
    این مسوول در بانک مرکزی تاکید کرد بسیاری از مشکلات کشور در زمینه نقل و انتقال منابع مالی در سال های اخیر حل شده است و ابراز امیدواری کرد با اصلاح نظام بانکی و بکارگیری استانداردهای بین المللی این روند بیش از گذشته بهبود یابد.
    کریمی اضافه کرد: نگرانی‌ها نسبت به جایگاه کشور در گروه ویژه اقدام مالی (اف.اِی.تی.اف) در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی از مواردی است که باید برای بهبود آن تلاش کرد.
    وی گفت: در این زمینه دولت سه لایحه در زمینه مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و اصلاح برخی مواد قانونی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که تصویب این لوایح می‌تواند دیدگاه جهانی را نسبت به بانک‌های داخلی و روند پولی و مالی در داخل کشور تغییر دهد و چشم‌انداز روشن تری پیش روی نظام بانکی ترسیم کند.

    ** عملکرد امسال شبکه بانکی
    سخنگوی بانک مرکزی در ارزیابی عملکرد امسال شبکه بانکی گفت: امسال شاهد تداوم اصلاحات در نظام بانکی بودیم که نمونه بارز آن حذف موسسه های غیرمجاز از بدنه نظام پولی کشور بود و با همکاری سه قوه، بانک مرکزی و بانک ها به خوبی برچیده شد.
    وی تلاش برای اصلاح صورت های مالی بانک ها، افزایش شفافیت در نظام بانکی و انطباق با استانداردهای بانکداری بین المللی را از دیگر اقدام های بانک مرکزی در سال 1396 برشمرد و گفت: در کنار آن بانک ها توانستند در 10 ماهه امسال 4620 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی وام پرداخت کنند.
    کریمی درباره رویکرد نظام بانکی در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط افزود: این سیاست پارسال در نظام بانکی پیگیری و در مجموع 170 هزار میلیارد ریال به بیش از 24 هزار بنگاه‌ تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شد که این رقم امسال به 140 هزار میلیارد ریال به 19 هزار و 400 بنگاه تا پایان بهمن ماه رسید.
    وی رشد اقتصادی 4.1 درصدی ایران در نیمه نخست امسال بدون احتساب نفت را یادآور شد و گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تقویت تامین مالی بخش مسکن، اجرای طرح ضربتی وام ازدواج و پرداخت 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به بیش از یک میلیون نفر از دیگر رویدادهای مهم امسال در نظام بانکی بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو