عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

توسعه بانکداری الکترونیک در جامعه

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم کاهش تعداد شعب بانکی در کشور، گفت: آشنایی مردم با بانکداری الکترونیک به تدریج افزایش خواهد یافت.

توسعه بانکداری الکترونیک در جامعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به شعب متعدد بانکی و انتقاد رییس جمهور از این موضوع، اظهارداشت: برای تعداد شعب بانکی، استانداردهایی از جمله پراکندگی جمعیت و دسترسی مردم به شعب بانکی باید در نظر گرفته شود، اما در آینده بانک به مفهومی که مردم پشت باجه ها بروند، نخواهیم داشت.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید شعب بانک ها در سراسر کشور تعدیل شود، اما هنوز بسیاری از مردم با سامانه های اینترنتی در این زمینه آشنایی ندارند. وی افزود: در واقع خدمات بانکی توسط تلفن های همراه انجام می شود و هر پرداخت و دریافتی از این طریق صورت می گیرد، بنابراین دیگر ضرورتی برای سرمایه گذاری های سنگین برای ایجاد شعب احساس نمی شود.

    پورابراهیمی گفت: بانک ها در حال حاضر سرمایه های میلیاردی برای تهیه مکان بزرگ تجاری در نظر می گیرند که در آینده این ضرورت کم می شود و شعب بانکی از بین می رود. وی با بیان اینکه در آینده توانمندی بانک ها با تعداد شعب تعریف نمی شود، اظهارداشت: اما همچنان در کشور ما ساختار سنتی حاکم است و مردم نگاه فیزیکی به بانک ها دارند و دیدن شعب بانکی مبنای درستی حضور آنها است.

    پور ابراهیمی با بیان اینکه باید در میان مدت و بلند مدت تعداد شعب کاهش و واقعی شود، بیان داشت: انتقاد رییس جمهور از تعداد شعب بانکی درست است و بانک مرکزی باید این موضوع را ساماندهی کند چرا که بانک ها هم مایل نیستند هزینه اضافه برای نگهداری شعب بپردازند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم به حضور فیزیکی شعب بانکی عادت دارند، گفت: برخی از مردم هنوز با خدمات اینترنتی همراه نشده اند اما به تدریج سامانه های جدید جایگاه خود را در بین مردم پیدا می کنند.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد شعب براساس استانداردها، توضیح داد: شاخص های مختلفی چون میزان سپرده و کارکرد شعب در استانداردهای تعداد شعب بانکی تاثیرگذار است؛ بنابراین با یک جمله نمی توان گفت تعداد شعب بانکی خارج از استاندارد است اما در مجموع باید تعداد شعب بانکی در سراسر کشور تعدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو