عصر بازار

کاردار سفارت هند در ایران:

تمام بدهی هند از پول فروش نفت به ایران پرداخت شده است

عصر اعتبار- کاردار سفارت هند در ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای پرداخت پول نفت ایران از سوی هند وجود ندارد، گفت: بعد از تحریم‌ها تمام بدهی‌های مالی هند به ایران پرداخت شده است.

تمام بدهی هند از پول فروش نفت به ایران پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دوش اوتام در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح نمایشگاه سورس، گفت: در سفری که روحانی رئیس جمهور ایران به هند داشتند توافق شد تا دولت هند مبلغ 85 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار اختصاص دهد و یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری برای توسعه این بندر علاوه بر مبلغ مذکور اختصاص داده شد.

    کاردار سفارت هند افزود: بندر چابهار یک فرصت بسیار مناسب تجاری برای ایران و هند محسوب می‌شود و این بندر تجارت با افغانستان و آسیای میانه را تسریع می‌کند.

    وی با اشاره به تجارت 12.8 میلیارد دلاری ایران و هند در سال گذشته، گفت: بخش انرژی در روابط تجاری دوجانبه دو کشور بسیار اهمیت دارد.

    اوتام بیان داشت: حدود 27.1 میلیون تن نفت خام از ایران به هند سال 2017 صادر شد که این میزان معادل 9 میلیارد دلار است.

    کاردار سفارت هند در ایران اظهار داشت: همچنین در سفر روحانی به هند تاکید شد تا سرمایه‌گذاران هندی در بخش نفت و انرژی به ایران بیایند و وی از این موضوع استقبال کرد و دو کشور تلاش دارند تا همکاری‌های بخش انرژی را افزایش دهند.

    وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بدهی‌های نفتی ایران به هند، بیان داشت: تمام بدهی‌های مالی هند بابت خرید نفت که در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاده بود پرداخت شده است.

    اوتام اظهار داشت: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها هیچ مشکلی در پرداخت پول نفت ایران از طرف هند وجود ندارد و الان دولت هند پول نفت را به ایران پرداخت می‌کند.

    وی بیان داشت:‌در خصوص پول تجارت غیرنفتی یوکوبانک هند در ایران دفتری دارد که 6 بانک ایرانی با این بانک همکاری مالی دارند و پرداخت‌ها از این طریق صورت می‌گیرد.

    وی در پاسخ به سؤالی در خصوص قانون FATF و اینکه این قانون آیا باعث می‌شود تا حساب ایرانی‌ها در هند بازنگری و یا بسته شود، گفت: هیچ مشکلی برای حساب‌های ایرانی در هند وجود ندارد.

    وی بیان داشت: همچنین برای پرداخت پول نقد مشکلی وجود ندارد و می‌توان پول آن را به یورو به ایران پرداخت کرد.

     نمایشگاه سورس هند با 100 شرکت هندی امروز در برج میلاد افتتاح شد و تا 21 اسفند برپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی