عصر بازار

وزیر انرژی روسیه:

ایران اردیبهشت ماه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا می پیوندد

عصر اعتبار-وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ماه می ۲۰۱۸ (اردیبهشت سال آینده)، ایران به جمع اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می پیوندد.

ایران اردیبهشت ماه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا می پیوندد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «الکساندر نوواک» در خصوص اقدام ایران برای ورود به جمع کشورهای فعال در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایجاد منطقه تجارت آزاد گفت که این موضوع اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و به وضوح می تواند تجارت دوجانبه و توسعه همکاری ها در حوزه سرمایه گذاری را افزایش دهد.
    پیشتر مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس عنوان کرده بود که تلاش ها در راستای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد میان ایران و روسیه از سال 2015 آغاز شده و به زودی نهایی می شود.
    اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال 2015 کار خود را با عضویت روسیه، قزاقستان و بلاروس آغاز کرد؛ این اتحادیه با هدف تضمین حمل و نقل آزاد محصولات، خدمات، سرمایه و نیروی کار میان کشورهای عضو راه اندازی شده است.
    ارمنستان و قرقیزستان نیز پس از مدت کوتاهی به این اتحادیه پیوستند و در سال 2016 ویتنام به نخستین کشور فرا منطقه ای تبدیل شد که عضو این اتحادیه شد.
    بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی از جمله چین، اندونزی، رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای آمریکای لاتین برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کرده اند.
    این اتحادیه همچنین با کره جنوبی، مصر و هند مذاکراتی برای عضویت و همکاری داشته است.
    دسامبر پارسال (دی ماه 96)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که صربستان هم می تواند به جمع اعضای این اتحادیه اقتصادی بپیوندد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی