عصر بازار

جزییات جلسه دستمزد شورای عالی کار

عصر اعتبار- نماینده کارگران در شورای عالی کار جزییات آخرین جلسه دستمزد شورای عالی کار و مهمترین محورهای آن را تشریح کرد.

جزییات جلسه دستمزد شورای عالی کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح‌الهی اظهار کرد: در این جلسه که با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد، اقدامات اولیه و کارهای مقدماتی درباره مزد انجام گرفت و گزارش کمیته‌های دستمزد ارائه شد. با توجه به اینکه مزد بحث مفصلی بود مقرر شد تا سه شنبه همین هفته پیگیری وضعیت دستمزد منحصرا اتفاق بیفتد.

    وی ادامه داد: در این جلسه نماینده دولت گزارش مفصلی از مراحلی که برای رسیدن به سبد خوراکی‌ها باید طی شود، ارائه و به آمار و اطلاعاتی که از انستیتو تغذیه و مرکز آمار گرفته شده اشاره کرد.

    رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: همچنین بحث اخذ قیمت‌گذاری کالاها از وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد و جداولی در کمیته مزد به تصویب رسید که این جداول به معنای رقم مزد نیست بلکه جداولی است که همه ساله سهم خوراکی‌ها را از درآمد افراد مشخص می‌کند لذا تا همین مرحله در کمیته مزد پیش رفتیم و در مورد سبد خوراکی‌ها به رقم و عددی که بتوانیم اعلام کنیم، نرسیدیم.

    فتح‌الهی افزود: اطلاعاتی که به کمیته دستمزد ارائه می‌شود به صورت خام است و شورای عالی کار هم گزارش مزد را می‌بیند و با توجه به اقداماتی که در کمیته مزد صورت‌ می‌گیرد تصمیم‌گیری می‌کند و در کنار آن به بحث سبد هم می‌پردازد.

    وی با بیان اینکه بیشتر جلسه به بند " ز" تبصره 7 بودجه سال 1397 معطوف شد، اظهار کرد: در جلسه درباره اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر افتاده و هجمه‌هایی که به جامعه کارگری وارد شده بود و همچنین اعتراضات گروههای کارگری و کارفرمایی بحث شد.

    رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درعین حال با اشاره به مباحث علمی و پژوهشی کمیته‌های مزد، افزود: در کمیته‌های دستمزد حضور نمایندگان دولت، وزارت امور اقتصاد و دارایی،صنعت، معدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی را داریم و از مرکز آمار و انستیتو تغذیه هم دعوت کرده‌ایم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            این مقام ارشد کارگری با اشاره به استیضاح وزیر کار در جلسه روز سه شنبه مجلس، گفت: متاسفانه استیضاح وزیر کار در بدترین شکل ممکن و شرایط خاصی صورت گرفته است. نگاه کارگران در شرایط کنونی به مشخص شدن وضعیت معیشت و دستمزدشان دوخته شده و شایسته نیست که در چنین شرایط حساسی استیضاح وزیر کار مطرح شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: چنانچه جلسه استیضاح به شکل مطلوبی پایان یابد بعد از ظهر جلسه دستمزد با حضور نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی تشکیل شود.

    فتح الهی درباره وقفه دو هفته‌ای جلسات دستمزد و ترک شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری و کارگری نیز اظهار کرد: واقعیت این است که در قانون پیش بینی شده که به شکل سه جانبه مسایل خود را پیش ببریم و تنها جایی که می‌توانستیم به این شکل اعتراض کنیم شورای عالی کار بود و اگر جلسه را ترک کردیم به این دلیل بود که تنها در این جایگاه می‌توانستیم از حقوق و مطالبات خود دفاع کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو