عصر بازار

تشکیل کارگروه مشترک برای تهیه سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر بهداشت پیشنهاد داد کارگروهی مشترک میان دو وزارتخانه برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود.

تشکیل کارگروه مشترک برای تهیه سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در جلسه صبحانه کاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دنیا کسب و کارهای نوپا در حوزه بهداشت و سلامت موفقیت های زیادی را کسب کرده اند، گفت: در کشور کسب وکارهای نوپا در این حوزه نیاز به مجوزهای زیادی دارند که کار را به تاخیر می اندازد. 

    وی با معرفی اپلیکیشنی که با اخذ نسخه از کاربر، داروها را تحویل می دهد، افزود: در آمریکا وقتی مطالعه می کنید، متوجه می شوید که بهترین و موفق ترین کسب و کارهای نوپا در این حوزه فعال هستند.

    آذری جهرمی با اشاره به وجود مجوزهای مختلف فعالیت کسب وکارهای نوپا در حوزه دستگاه های دولتی اظهار کرد: با اینکه تعدد مجوزها فعالیت کسب و کارهای نوپا را با اختلال روبرو می کند اما بنظرم‌ این مجوزها اجازه فعالیت به کسب و کارها را می دهد.

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید با ارایه و پیشنهادی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: کارگروهی مشترک میان وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واقعیت این است که با ظهور کسب و کارهای نوپا، بسیاری از شغل ها از بین می رود، گفت: بنابه آمار مکنزی تا سال 2025، در مجموع 800 هزار شغل در انگلیس از بین می‌رود، در حالیکه 3.5 میلیون شغل جدید جایگزین آن‌ها می شود.

    آذری جهرمی مشخص کردن شاخص ها را برای آزادسازی امور و سپردن به کسب و کارهای نوپا مناسب دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که استقامت جلوی تحولات و کسب و کارهای نوپا در نهایت مساوی است با عقب ماندگی که بیکاری و عدم توسعه را به همراه دارد.

    در این جلسه همچنین مباحثی چون تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و همچنین اتصال سامانه های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه ها همچون سازمان ثبت احوال مطرح شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان خرداد ماه سال آینده را زمان تعیین تکلیف نهایی آنها اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی