عصر بازار

برای توسعه همکاری های صنعتی انجام شد؛

امضای تفاهم نامه ۴جانبه با دانمارک، سوئد وفنلاند

عصر اعتبار- تفاهم نامه چهار جانبه همکاری صنعتی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سه کشور دانمارک، فنلاند و سوئد با حضور سفرای این سه کشور صبح امروز به امضا رسید .

امضای تفاهم نامه ۴جانبه با دانمارک، سوئد وفنلاند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی عراقچی، مدیرکل بین الملل ایدرو گفت: با توجه به جایگاه ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در صنعت ایران و نقش آن در تسهیل و پشتیبانی از مشارکت های شرکت های خارجی با شرکت های داخلی در جهت ارتقاء و جهانی سازی صنایع ایران، مورد توجه متولیان و نهادهای بزرگ صنعتی اروپا قرار گرفت بطوری که در سال گذشته مدیریت امور بین الملل ایدروتفاهم نامه های همکاری مختلفی را با تشکل های مهم صنعتی اروپا (فرانسه، چک، آلمان و ...) در جهت  توسعه همکاری های صنعتی به امضاء رساند که  اثرات آنها به مرور در شکل گیری توافقات و قراردادهای بعدی نمایان گشته است.

    وی افزود: با توجه به سطح تعاملات روز افزون ایدرو با کشورهای سوئد، دانمارک و فنلاند و حتی ملاقات اختصاصی بیش از 30 سفیر منجمله سفرای 3 کشور مذکور با ریاست هیات عامل ایدرو در طول سال گذشته پیشنهاد شد که  به منظور تسهیل توسعه  روابط صنعتی  بین ایدرو بعنوان درواز ورود به صنایع ایران و صنایع کشور های مذکور تفاهم نامه مشترکی تنظیم شود.

    عراقچی تصریح کرد: این تفاهم نامه نشان از اراده سیاسی کشور های مذکور برای تعمیق روابط صنعتی با ایران دارد و طرف های تفاهم نامه موضوع  توسعه همکاری صنعتی را بطور جدی دنبال می کنند.

    هلنا سانگلند، سفیر سوئد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صنعتی با ایدرو گفت: توافق برجام موجب شد تا سطح همکاری های اقتصادی بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه سوئد در حوزه های مختلف علاقه مند به گسترش همکاری های اقتصادی با ایران است، گفت:شرکت های سوئدی علاقه مند هستند که با بخش خصوصی ایران همکاری داشته باشند.

    دنی عنان سفیر دانمارک در ایران هم در این مراسم با اشاره به امضای قرارداد همکاری های دارویی بین ایران و یک شرکت دانمارکی که اخیرا انجام شد، اظهارداشت: در حوزه انرژی هم علاقه مندی برای گسترش همکاری در زمینه تولید پنل های انرژی وجود دارد.

    کیو نوروانتو سفیر فنلاند هم با ابراز خوشحالی ازامضای این تفاهم نامه گفت:بسیار خوشحالیم که می شنویم ایدرو به این میزان پیشرفت در حوزه های مختلف صنعتی دست یافته است.

    وی با اشاره به تسهیل شدن روابط ایران با کشورهای اتحادیه اروپا پس از توافق برجام گفت:شرکت های فنلاندی هم مایل هستند که در حوزه صنعتی با بخش خصوصی ایران  همکاری داشته باشند.

    پس از برجام بسیاری از شرکت های مختلف اروپایی برای بررسی زمینه ها و فرصت های همکاری حضور گسترده ای در ایران داشتند. در این میان کشور های کشور های اسکاندیناوی از جمله صاحبان صنایع کشور های دانمارک، سوئدو فنلاند توجه ویژه های به توسعه همکاری های صنعتی با بخش های مختلف صنعتی ایران داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی