عصر بازار

میربیزنس بانک مسکو، گامی برای تحقق اهداف مشترک اقتصادی ایران و روسیه

عصر اعتبار- مدیرعامل میربیزنس بانک مسکو گفت: برقراری مجدد و استحکام روابط بانکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در شرایط پساتحریم موجبات تسریع و تسهیل مراودات مالی و تجاری فیمابین را فراهم نموده و گامی موثر در راستای تحقق اهداف مشترک اقتصادی مد نظر مقامات عالی سیاسی دو کشور محسوب می شود.

میربیزنس بانک مسکو، گامی برای تحقق اهداف مشترک اقتصادی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمد حزار با تاکید به اینکه برقراری مجدد و استحکام روابط بانکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن تسریع و تسهیل مراودات مالی و تجاری میان دو کشور از مهم ترین دستاوردهای برجام است، افزود: احیای روابط کارگزاری بانک های بزرگ دولتی و تراز اول روسیه از جمله Sberbank، VTB ،Gazprom Bank  ، VEB، Exim Bank و برخی بانک های معتبر خصوصی از جمله  Promsovyaz Bank وTranscapital Bank حاکی از عزم جدی و اراده قوی سیستم بانکی روسیه در بهره برداری از موقعیت استثنایی به وجود آمده و سهیم شدن در بازار بزرگ مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

    وی ادامه داد: از طرفی بدون شک عزم و اراده مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی به ویژه نقش بی بدیل سفارت کشورمان در فدراسیون روسیه و همچنین اقدامات موثر و به موقع بانک مرکزی ایران در تامین منابع لازم جهت افزایش حجم مراودات تجاری و بانکی، تخصیص این منابع برای پوشش مستقیم واردات کالا و خدمات و تامین مالی پروژه های دولتی و غیر دولتی در خلال این مدت بسیار تاثیر گذار بوده است.

    حزار بیان کرد: گرچه در دوران تحریم ها محدودیت هایی برای این بانک و به تبع آن سیستم بانکی کشور در ارتباط با سیستم بانکی روسیه ایجاد شده بود اما هیچ گاه مراودات بانکی دو کشور قطع نشد. این بانک همواره به عنوان حلقه رابط میان دو کشور، ارتباط های مالی و بانکی را چه در دوران تحریم و چه پساتحریم حفظ کرده است.

    مدیرعامل میربیزنس بانک مسکو تاکید کرد: در حال حاضر میربیزنس بانک مسکو از خدمات و شبکه کارگزاری این کشور از طریق شبکه سوئیفت نیز بهره مند است.

    وی خاطر نشان کرد: شرایط پسابرجام در مراودات بانکی دو جانبه ایران و فدراسیون روسیه و نیز سایر کشورهای منطقه با شرایط دوران تحریم قابل قیاس نیست و به عبارتی وضعیت فعلی با  دوره قبل از برجام قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال می توان به امکانات ایجاد شده با بهره برداری از شبکه بین المللی کارگزاران روسی برای انتقال بدون هزینه و نامحدود وجوه بانک مرکزی کشور از سایر کشورها به فدراسیون روسیه اشاره کرد که قبل از برجام این عملیات به سختی و با هزینه های گزاف، آن هم به صورت محدود امکان پذیر بود. بدون شک آمارها و ارقام قابل استخراج از مراجع معتبر رسمی حاکی از آن است که حجم مراودات مالی و تجاری دو کشور به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و این روند کماکان ادامه دارد.

    میربیزنس بانک که همه سهام آن در اختیار بانک ملی ایران است، سال 2002 در مسکو تاسیس شده است و شعبه دیگر آن در سال 2011 در آستراخان فعال شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو