عصر بازار

شروع پرقدرت معاملات هفتگی در بازارهای آسیایی

عصر اعتبار- بازارهای سهام آسیا به‌دنبال انتشار آمارهای مثبت از اشتغال آمریکا و تبعیت از روند صعودی معاملات وال استریت، اولین روز کاری هفته را پرقدرت آغاز کردند.

شروع پرقدرت معاملات هفتگی در بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انتشار خبر دور از انتظار احتمال دیدار دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون - رهبر کره شمالی برای مذاکره بر سر برنامه اتمی کره شمالی، از دیگر عوامل روند صعودی بازارها بود. تحولات مثبت نیز کمک کرد تا از نگرانی به سرمایه‌گذاران درباره اعمال تعرفه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم و احتمال آغاز جنگ تجاری کاسته شود.

    در معاملات روز جمعه هر سه شاخص عمده بورس نیویورک حدود دو درصد افزایش یافتند، شاخص "نزدک کامپوزیت" رکورد جدیدی زد و تمام زیان ماه فوریه متلاطم خود را از بین برد. همچنین شاخص "داو جونز" با 1.8 درصد افزایش، به 25335.74 واحد رسید. در لندن شاخص " فوتسی 100" با 0.3 درصد افزایش، به 7224.51 واحد رسید.

    این افزایش‌ها امروز به بازارهای آسیایی نیز رسید و شاخص "نیک کی 255 " ژاپن به کمک تضعیف ارزش ین تا پایان معاملات صبح با 1.7 درصد افزایش به 21837.46 واحد رسید. هر دلار از 106.78 ین به 106.91 ین رسید.

    در هنگ کنگ، شاخص "هانگ سنگ" با 1.3 درصد افزایش، به 31382.46 واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" 0.3 درصد و شاخص " کسپی" سئول بیش از یک درصد افزایش یافتند. در استرالیا، بورس سیدنی با انتشار خبری مبنی بر این که استرالیا از تعرفه‌های تجاری آمریکا معاف خواهد شد 0.7 درصد افزایش یافت در حالی که بورس سنگاپور جهشی 1.5 درصدی را تجربه کرد و بورس تایوان نیز بیش از یک درصد افزایش یافت. روند رو به صعود در بورس‌های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین و جاکارتای اندونزی نیز به ثبت رسید.

    آمارهای وزارت کار آمریکا از اشتغال که نشان داد در ماه فوریه 331 هزار شغل جدید ایجاد شده است، از عوامل اصلی تشویق سرمایه‌گذاران بود. این گزارش ماهانه که همیشه به دقت دنبال می‌شود همچنین، افزایشی ملایم در دستمزدها را در مقایسه با ماه ژانویه نشان داد که نگرانی‌ها از این که بانک مرکزی آمریکا سرعت افزایش نرخ بهره را بیشتر خوهد کرد تا حدودی حل کرد.

    در بازار ارز، هر یورو از 1.2317 دلار به 1.2310 دلار کاهش یافت و پوند از 1.3865 دلار به 1.3855 دلار کاهش یافت. انتشار آمار اشتغال و خبر ملاقات ترامپ و اون به افزایش بهای نفت کمک کرد و نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 19 سنت افزایش به 62.23 دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال 23 سنت افزایش یافت و به 65.72 دلار در هر بشکه رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی