عصر بازار

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد:

پیگیری بازرسی هوشمند و پرونده الکترونیک در تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازرسی هوشمند و پرونده الکترونیک از اقداماتی است که در حوزه بیمه ای با جدیت درحال پیگیری است و تکمیل این برنامه ها زمینه ساز تحول جدی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

پیگیری بازرسی هوشمند و پرونده الکترونیک در تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا در پنجمین جلسه شورای اداری معاونت بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: تشکیل معاونت بازرسی دفاتر قانونی در اداره کل وصول حق بیمه از دیگر فعالیت های صورت گرفته برای بهبود فعالیت ها و افزایش کارایی بخش حسابرسی است.

    وی محدودیت بازه زمانی یک ساله برای حسابرسی ها را نیز از اقدامات این سازمان برای کمک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: در سالی که گذشت سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از نیروی کار واحدهای تولیدی مختلف که دارای مشکل بوده اند نهایت همکاری را به عمل آورده است.

    زدا با بیان اینکه در روزهای اخیر ٥۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت در حال پرداخت است، گفت: با این کار عیدی و مستمری بازنشستگان در سال جاری سریعتر از سال گذشته پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: در سال آینده نیز با توجه به قانون بودجه بنا است که حدود ٥۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که بخشی از آن به صورت تهاتر تسهیلاتی است که این سازمان و شرکتها و مجموعه های تابعه دریافت کرده اند و تسویه این تسهیلات گام ارزشمندی در راستای بهبود و ارتقاء کارآمدی سازمان برای خدمت به جامعه شریف بیمه شدگان است.

    بهروز کریمی، مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان خلاصه ای از فعالیت های سال ٩٦ پرداخت و گفت: ایجاد سامانه تبادل اطلاعات با سایر دستگاه ها برای کاهش مراجعات مردمی برای دریافت گواهی های مختلف یکی از اقدامات برجسته سال ٩٦ است که بهبود خدمات به مردم و کاهش مراجعات به شعب تأمین اجتماعی را به دنبال دارد.

    وی ارائه دفترچه بیمه بدون نیاز به حضور در شعب را یکی دیگر از برنامه های در دست اجرای این اداره کل برشمرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک امکان ارائه این سرویس فراهم شود.

    کریمی با بیان اینکه در ایام نوروز حداقل یک شعبه تأمین اجتماعی در هر شهر برای ارائه خدماتی از قبیل تمدید اعتبار و تعویض دفترچه بیمه شدگان آماده فعالیت خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم از سال آینده با توسعه بیشتر خدمات غیرحضوری، نیازی به این کار نباشد. 

    منصور آتشی، مدیرکل فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه فعالیت بر اساس برنامه عملیاتی و برنامه راهبردی را از اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: توسعه خدمات غیر حضوری از برنامه های اصولی است که در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود.

    وی ادامه داد: در اداره کل فنی بیمه شدگان گسترش خدمات به مشاغل غیررسمی و مشاغل مرتبط با فضای مجازی در سال ٩٦ با جدیت دنبال شده ودر سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

    مهرداد قریب، مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: در سال ٩٦ مدیران و کارکنان واحدهای بیمه ای تأمین اجتماعی در سراسر کشور تلاش بسیاری را برای تحقق اهداف و برنامه های این سازمان داشتند و با همدلی تمامی همکاران و همچنین همکاری و مساعدت جامعه شریف کارفرمایان اهداف تعیین شده محقق شده است.

    محمد قوامی، مدیرکل دفتر کارگزاری ها سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: استاندارد سازی فعالیت های کارگزاری ها در سال ٩٦ با جدیت دنبال شده و در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

    وی افزود: با توجه به توسعه همه جانبه فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه کارگزاری نیز ارائه خدمات بیشتر و افزایش رضایتمندی جامعه را دنبال می کنیم.

    سید محمدعلی جنانی، مدیرکل فنی مستمری ها سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات به جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ٩٦ منجر به ایفای کامل و به موقع تعهدات سازمان تأمین اجتماعی شده است.

    وی افزود: یکی از برنامه های اصولی رفع مغایرتها در حوزه مستمری های سازمان تأمین اجتماعی است که تلاشها برای تحقق کامل این برنامه تداوم خواهد داشت.

    بنفشه محمودیان رییس گروه محاسبات بیمه ای نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی درباره مفهوم نسبت پشتیبانی و وضعیت فعلی این شاخص در سازمان تأمین اجتماعی و شرایط مطلوب آن پرداخت.

     وی اظهار کرد: نسبت پشتیبانی به عنوان یک شاخص اقتصادی بیش از 100 سال پیش توسط بالود که یک اقتصاددان آلمانی است، مطرح شد که نسبت بین افراد شاغل به کل جمعیت یک کشور را توصیف می کرد.

    محمودیان با بیان اینکه نسبت پشتیبانی تنها در صندوق های بیمه ای دارای مکانیزم مزایای معین دارای اهمیت است، گفت: این شاخص تنها یکی از وجوه فعالیت و وضعیت صندوق های بیمه ای را توصیف می کند و شاخص کاملی برای ارزیابی صندوق بیمه ای نیست.

    وی در ادامه به تشریح نحوه محاسبه ضریب پشتیبانی در صندوق های بیمه ای پرداخت و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی اگر دولت به تعهدات خود عمل کند ضریب پشتیبانی مطلوب ٧/٥ (هفت و نیم) است و اگر عمل نکند ضریب پشتیبانی مطلوب ٨/٣ (هشت و سه دهم) خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو