عصر بازار

یک مقام مسئول مطرح کرد:

بخشودگی جرایم مالیاتی تا ۲۵ اسفند

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: مودیان مالیاتی خوش حساب تا ۲۵ اسفند ماه می‌توانند ازمزیت بخشودگی حداکثری جرایم مالیاتی بهره‌مند شوند.

بخشودگی جرایم مالیاتی تا ۲۵ اسفند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور درمورد بخشودگی مالیات‌ها، اظهار کرد: مطابق ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی کشور و یا وزارت امور اقتصادی و دارایی می توانند تمام یا بخشی از مالیات‌های مقرر در قانون را تحت شرایط ویژه مورد بخشش قرار دهند.

    وی ادامه داد: شرایطی از جمله خوش حسابی مودی در سال‌های پیشین و همچنین خارج از اختیار بودن خطا مودی، جرایم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان امور مالیاتی کشور به همه مدیران کل استان‌ها تفویض اختیار کرده است و مطابق این اختیار، آنها می‌توانند تا صد در صد بخشودگی برای مودیان در نظر بگیرند.

    جنتی، گفت: مودیان مالیاتی خوش حساب می‌توانند با مراجعه به واحدهای اداره مالیاتی تا 25 اسفند ماه اقدام به پرداخت بدهی‌های خود کنند و با این اقدام، آنها از مزیت بخشودگی حداکثری جرایم بهره‌مند می‌شوند.

    وی بیان کرد: مأموران اداره مربوط، زمان تکمیل اظهار نامه‌های مالیاتی و سابقه پرداخت آنها در سال‌های گذشته افراد متقاضی بخشودگی را مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر افراد دلایل قانع کننده‌ای را ارائه کنند، جرایم آنها به هر میزان مبلغی مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در مورد احتمال تمدید این طرح، گفت: اکنون هیئت دولت، مهلت بخشودگی جرایم مودیان را تا پایان سال اعلام کرده است و بعید می‌دانم این طرح مجدد تمدید شود. به افراد دارای جرایم مالیاتی توصیه می‌شود پیش از اتمام زمان در نظر گرفته شده و تکمیل ظرفیت‌ها از این طرح  بهره کافی ببرند.

    جنتی بیان کرد: طرح بخشودگی جرایم مالیاتی برای تمام بخش‌های اقتصادی اعم از تولیدی‌ها، شرکت‌ها، واحدهای خدماتی و غیره در نظر گرفته شده است، اما واحدهای تولیدی از تخفیف و بخشودگی بیشتری سهم می‌برند.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به هدف اجرای این طرح، بیان کرد: هیئت دولت با توجه به شرایط اقتصادی، مشکلات مردم در رونق کسب و کار و غیره، تصمیم به اجرای این طرح کرده است تا کمترین فشار به اقشار مختلف جامعه وارد شود. این طرح امسال و سال گذشته به مرحله اجرایی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو