عصر بازار

رایزن بازرگانی ایران در روسیه مطرح کرد؛

سهم ایران از بازار روسیه فقط ۴۰۰ میلیون دلار

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: ارزش کالاهای وارداتی روسیه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۹۰ میلیارد دلار بوده که سهم ایران فقط۴۰۰ میلیون دلار است که باید آن را افزایش داد.

سهم ایران از بازار روسیه فقط ۴۰۰ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرهاد پرند در همایش بازار روسیه و فرصت های صادراتی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر روابط اقتصادی ایران و روسیه در بهترین وضعیت قرار دارد، اظهار کرد: مسئولان دو کشور بر گسترش روابط تاکید دارند، دولت ها مسیر را مهیا کرده‌اند و بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کند.

    پرند، بازار روسیه را فرصتی مناسب برای عرضه محصولات تولیدی ایران در حوزه های دارویی، پتروشیمی، میوه و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: عمده محصولات صادارتی ایران به روسیه کالاهای سنتی مانند پسته، خشکبار و موادغذایی است در حالی که باید به سمت صادارت کالاهای صنعتی با ارزش افزوده بالا برویم.

    وی از آمادگی سفارت ایران در روسیه و رایزنی بازرگانی برای همکاری با تجار و فعالان اقتصادی استان کرمان خبر داد افزود: ارزش کالاهای وارداتی روسیه در سال 2017 بیش از 290 میلیارد دلار بوده که سهم ایران فقط 400 میلیون دلار است که باید آن را افزایش داد.

    رئیس اتاق بازرگانی قفقاز شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه محصولات تولیدی استان کرمان مورد نیاز  بازارهای روسیه است، گفت: آمادگی فراهم کردن زمینه صادرات این محصولات به روسیه و کمک به همکاری بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور را داریم.

    کازبک توگانوو افزود: کرمان ظرفیت های فراوانی دارد و  فرصت های خوبی در بخش معدن، صنعت، کشاورزی، ساختمان و حمل و نقل برای فعالیت بازرگانان روسیه در استان کرمان فراهم است.

    وی یکی از اهداف این همایش را انعقاد قراردادهای تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و روسیه عنوان و خاطرنشان کرد: بخش حمل و نقل برای صادرات محصولات تولیدی به ویژه در استان کرمان بسیار اهمیت دارد که فعالان اقتصادی دو کشور می توانند در این زمینه نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی