عصر بازار

نرخ تورم ونزوئلا از ۶ هزار درصد عبور کرد

عصر اعتبار- محاسبات انجام گرفته شده حاکی از آن دارد که نرخ تورم ونزوئلا در پایان ماه فوریه به بیش از ۶ هزار درصد افزایش پیدا کرد.

نرخ تورم ونزوئلا از ۶ هزار درصد عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی مجمع ملی ونزوئلا حاکی از آن دارد که نرخ تورم این کشور در 12 ماه منتهی به ماه مارس سال جاری میلادی به 6 هزار و 147 درصد افزازیش پیدا کرد.

    همچنین نرخ تورم ونزوئلا در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه 80 درصد اعلام شد؛ این در حالی است که با توجه به بحران اقتصادی این کشور میلیون ها نفر ونزوئلایی از پیدا کردن یا خرید مواد غذایی اولیه و دارو ناتوان هستند.

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، اگر روند افزایشی تورم در ونزوئلا با همین روال به کار خود ادامه دهد باید شاهد نرخ تورم 131 هزار و 985 درصدی این کشور در پایان سال جاری میلادی باشیم.

    منتقدین بر این باور هستند که شرایط بحرانی اقتصاد ونزوئلا به نظارت سخت گیرانه ارز و نیز افزایش بیش از حد اسکناس بر می گردد و در سال گذشته میلادی، بولیوار واحد پول ونزوئلا در برابر دلار 98 درصد از ارزش خود را از دست داد و این یعنی حداقل دستمزد در این کشور در هر ماه فقط چند دلار است. 

    بر پایه این گزارش، محاسبات مجمع ملی ونزوئلا نشان می دهد که در اواخر سال گذشته میلادی ونزوئلا وارد مرحله جدیدی از تورم بالا قرار گرفت و میانگین افزایش نرخ تورم برای هر ماه 50 درصد است.

    پیش از این «نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گروه های مخالف این کشور را متهم به ایجاد «جنگ تجاری» بر علیه این کشور با کمک ایالات متحده کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی