عصر بازار

دلار در بازار غیر رسمی ۴۹۰۰ تومان شد

صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروشند

عصر اعتبار- در آخرین تحولات از بازار ارز قیمت دلار در میان دلالان به ۴۹۰۰ تومان رسیده و صرافی‌ها نرخ رسمی دلار و یورو را از تابلوهایشان حذف کرده‌اند و از سوی دیگر در ادامه روند روز گذشته فروش این دو روز همچنان متوقف است حتی برای مسافران.

دلار در بازار غیر رسمی ۴۹۰۰ تومان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این روزها بازار ارز شرایط ویژه‌ای دارد. تقریبا هر روز یک اتفاق جدید در بازار می‌افتد که در روند خرید و فروش تاثیرگذار است.

    برخلاف روزها و هفته‌های گذشته دیگر خبری از صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها در بازار نیست، حتی مسافران هم صفی تشکیل ندادند. علت اصلی هم این است که در ادامه روند روز گذشته اکثر صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروشند. 

    در چند روز قبل اعلام شد که خرید دلار و یورو دولتی با داشتن مدارک مسافری از جمله ویزا و بلیت امکان‌پذیر است اما درحال حاضر این امکان برای مسافران هم وجود ندارد و صرافی‌ها این دو ارز مهم را عرضه نمی‌کنند.

    برخی از صرافی‌ها می‌گویند که بانک مرکزی در عرضه روزانه خود به آن‌ها دلار ارائه نمی‌کنند اما بانک مرکزی امروز این ادعا را رد کرده و اظهار کرده است که روند عرضه دلار به صرافی‌ها متوقف نشده است.

    اگر این صحبت درست باشد دقیقا مشخص نیست که چرا صرافی‌ها فروش دلار و یورو را متوقف کرده‌اند. درحال حاضر متقاضیان دلار و یورو مجبورند برای خرید به سراغ دلالان و دست فروشان ارز بروند.

    امروز در بازار آزاد و در میان دلالان دلار با قیمت 4900 تومان فروخته می‌شد و یورو در آستانه 6000 تومان قیمت داشت. تغییر دیگری هم که در روند امروز بازار رخ داده این است که قیمت‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های صرافی‌ها به قیمت واقعی نزدیک‌تر شده و دیگر خبری از نرخ 4400 تومان بر روی تابلوها نیست.

    بر اساس آنچه صرافی‌ها برروی تابلو قیمت‌هایشان تا ساعت 14 امروز زده‌اند، دلار آمریکا 4769 تومان قیمت خرید و 4779 تومان قیمت فروش آن بود. همچنین برای یورو 5729 تومان قیمت خرید و 5744 تومان قیمت فروش آن خورده است. البته همان طور که اشاره شد این قیمت‌ها صرفا برروی تابلوها بود و عملا دلار و یورو فروخته نمی‌شد.

    در بازار سکه، ‌سکه تمام یک میلیون و 580 هزار تومان خریده و یک میلیون و 605 هزار تومان فروخته، نیم سکه 755 هزار تومان خریده و 780 هزار تومان فروخته و ربع سکه 470 هزار تومان و 492 هزار تومان خریداری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی