عصر بازار

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران:

بیمه شدگان استحقاق سنجی می شوند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان و ابلاغ آن به سراسر استان ها گفت: طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان از آغاز سال آینده در بیمارستان های سراسر کشور اجرایی می شود.

بیمه شدگان استحقاق سنجی می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمدرضا ریاضیات روز سه شنبه در حاشیه همایش آموزشی بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، افزود: مرحله نخست اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان شامل طرح بیمه گری است به این معنا که بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر جنسیت، هم پوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می شوند.
    وی اضافه کرد: بیمار با ارائه شماره ملی به دفتر پذیرش و اتصال به سامانه امید و دریافت کد رهگیری اجازه پذیرش را از سوی بیمارستان دریافت می کند.
    ریاضیات با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای طرح استحقاق سنجی، ابراز امیدواری کرد برای مراجعه بیماران سرپایی نیز این طرح اجرایی شود.

    ** متقاضی بیمه سلامت باید 50درصد حق بیمه را پرداخت کند
    مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، درباره آیین نامه ارزیابی وسع که پس از نهایی شدن در هیات دولت اجرایی می شود، گفت: آیین نامه ارزیابی وسع برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است و همه متقاضیان بیمه باید حداقل 50 درصد حق بیمه را پرداخت کنند و بقیه آن را پس از ارزیابی وسع که دستور العمل آن توسط سازمان بیمه سلامت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت تعاون تدوین شده، می توانند از 50 درصد مازاد حق بیمه تخفیف دریافت کنند. بنابراین 50 درصد حق بیمه باید از سوی بیمه شده پرداخت شود.
    ریاضیات با بیان اینکه اکنون سه میلیون و 700هزار نفر هم پوشانی فعال بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: طرحی برای رفع هم پوشانی بیمه شدگان در دستور کار داریم که به زودی اجرایی خواهد شد. اجرای این طرح حدود یک تا سه سال به این دلیل اعتبار پنج ساله دفاتر روستایی ، یک ساله دفاتر همگانی زمان خواهد برد.
    این مقام در سازمان بیمه سلامت درباره همایش دو روزه آموزشی بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، گفت: در این همایش برنامه عملیاتی سال 97 روش ها و اجرای آن، طرح رفع هم پوشانی فعالی که توسط سازمانهای بیمه گر وجود دارد، پایش دفاتر پیشخوان، حضانت و کفالت بیمه شدگان و تحلیل سامانه امید بررسی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی