عصر بازار

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی:

وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور تا یک سال آینده قابل قبول می‌شود

عصر اعتبار- امیدواریم با ورود صندوقهای سرمایه‌گذاری جدید تا یک سال آینده، وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور به مرحله قابل قبولی برسد.

وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور تا یک سال آینده قابل قبول می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، چهارمین هم‌اندیشی سازمان فرابورس در آستانه «فین‌استارز 2018» با حضور هلدینگها و شرکتهای سرمایه‌گذاری و علیرضا دلیری؛ معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

    امیر هامونی؛ مدیرعامل فرابورس در این نشست اظهار کرد: رویداد فین‌استارز بهانه‌ای است که بتوانیم ادبیات سرمایه‌گذاری را بین نهادهای مالی کشور توسعه دهیم.

    وی یادآور شد: در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح دنیا حدود 95 درصد مباحث حول سرمایه‌گذاری در بخش فین‌تک است؛ تنها راهکاری که می‌تواند مسائل حوزه RegTech را حل کند، فین‌تکها هستند.

    او ادامه داد: تا امروز حدود 20 چالش این حوزه جمع‌آوری شده است و تلاش داریم در فین‌استارز امسال چالشهای واقعی کسب‌وکارها را به استارتاپها ارائه کنیم؛ اگر ادبیات این حوزه شکل گیرد، خودش می‌تواند راهش را پیدا کند.

    هامونی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم آقای حکیمی از بانک مرکزی در شورای مرکزی سیاست‌گذاری این رویداد حضور پیدا کنند.

    ***وضعیت سرمایه‌گذاری کشور تا سال آینده قابل قبول می‌شود

    علیرضا دلیری؛ معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست با اشاره به ایجاد سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در کشور از چند سال گذشته، ابراز کرد: پس از این، با تعریف صندوقهای سرمایه‌گذاری جسورانه، چارچوب قانونی و رسمی این حوزه شکل گرفت.

    وی گفت: امیدواریم با ورود صندوقهای سرمایه‌گذاری جدید تا یک سال آینده، وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور به مرحله قابل قبولی برسد؛ اگر می‌خواهیم حوزه فین‌تک را رشد دهیم، نباید تنها به حوزه پرداخت توجه کنیم.

    او افزود: هرچند رشد حوزه فین‌تک در کشور خوب بوده اما تاکنون تمرکز اصلی بر حوزه پرداخت بوده است.

    دلیری تأکید کرد: اگر می‌خواهیم این حوزه را توسعه دهیم باید علاوه بر گسترده کردن دامنه فعالیتها و توجه به سایر حوزه‌ها در کنار پرداخت، سرعت توسعه خود را هم افزایش دهیم؛ پول خردهای زیادی در کشور وجود دارد، باید سعی کنیم حوزه سرمایه‌گذاری جمعی را توسعه دهیم.

    معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: احساس ما در معاونت علمی آن است که سرمایه‌گذاری سنتی در کشور در حال منسوخ شدن است و خیلی از بانکها تفاهم‌نامه‌هایی را با معاونت علمی برای ورود به حوزه فین‌تک امضا کرده‌اند؛ این در حالی است که تا چند سال پیش بانکها تصور می‌کردند فین‌تکها رقیب آنها هستند.

    به گفته دلیری، در بستر قانونی حوزه فین‌تک، خوشبختانه بانک مرکزی نسبت به ابتدا همکاری بهتری را از خود نشان می‌دهد؛ لازم است سایر حوزه‌ها را هم بررسی و آزمون و خطا کنیم.

    در فرومهای فین‌تک مطرح می‌شود که تا پنج سال آینده 50 درصد ارزهای دنیا دیجیتالی خواهد شد؛ این مورد اگر چه ادعای بزرگی به حساب می‌آید اما هنوز قوانین این حوزه در کشور ما تدوین نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو