عصر بازار

جهش طلا در پی رفتار غیرمنتظره ترامپ

عصر اعتبار- قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال ضعف ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به بالاترین حد در یک هفته گذشته صعود کرد.

جهش طلا در پی رفتار غیرمنتظره ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.12 درصد رشد کرد و به 1327.56 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.9 درصد رشد کرد و به 1328.20 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 6.30 دلار یا 0.5 درصد افزایش یافته و در 1327.10 دلار بسته شده بود.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه را به دنبال مجموعه اختلافاتی سر سیاست در قبال کره شمالی، روسیه و ایران اخراج کرد و مایک پومپئو، مدیر سازمان سیا را به جای وی منصوب کرد. این اقدام کاهش ارزش دلار را به دنبال داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار آمریکا به دنبال اخراج تیلرسون در برابر ین و سایر ارزهای بزرگ سقوط کرد. ضعیف شدن دلار طلا را که سرمایه‌ گذاری جایگزین در شرایط ابهام سیاسی و مالی است، برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

    بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به افزایش سیاست‌های حمایت‌گرایی، عقب‌نشینی کردند.

    به گفته بارناباس گان تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، به دنبال اخبار غیرمنتظره اخراج تیلرسون و انتصاب پومپئو، ریسک ‌گریزی به بازارها بازگشت. پومپئو حامی سیاست تجاری ترامپ بوده و ممکن است کمک کند وی برنامه خود برای وضع تعرفه‌ها بر شرکای تجاری آمریکا را پیش ببرد. این ابهامات و ریسک‌ گریزی سرمایه گذاران، طلا را یک دارایی مطمئن ساخت.

    به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با شکستن مقاومت در سطح 1327 دلار، ممکن است به 1334 دلار صعود کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 16.62 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و در 964.50 دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و در 991.47 دلار قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی