عصر بازار

ده شرکت بیمه برتر در سراسر جهان

عصر اعتبار- همه ما همواره با خطرات بسیاری روبه‌رو هستیم ازجمله‌ تصادف، بیماری، گیر‌افتادن در فاجعه‌ای طبیعی، آتش‌سوزی و حتی خطر از دست دادن زندگی‌مان. همه این خطرات نه‌تنها با درد و رنج همراه هستند، بلکه ازلحاظ مالی نیز ما را تحت‌فشار می‌گذارند.

ده شرکت بیمه برتر در سراسر جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این میان، بیمه یکی از راه‌های آماده‌شدن برای بدترین حالت‌ها در زندگی است چراکه بیمه‌ها بسته به قرارداد، بخش مالی و اقتصادی ماجرا را گردن می‌گیرند. در این مقاله، نیم‌نگاهی به 10 شرکت بیمه‌ برتر در دنیا، می‌اندازیم. در این مقیاس، معیارهای زیادی وجود داشته‌اند که آنها را اینگونه لیست می‌کنیم: حق بیمه، سرمایه‌گذاری بازار، درآمد، سود، منطقه جغرافیایی، دارایی‌ها و موارد دیگر.

    AXA
    شرکت AXA با بیش از 102 میلیون مشتری در 56 کشور مختلف و مجموعه‌ای 157 هزارنفری از کارمندان، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های بیمه در سراسر جهان است. تمرکز اصلی این بیمه روی اموال، بیمه عمر و پس‌انداز و مدیریت دارایی است. منشأ اصلی AXA به سال 1817 بازمی‌گردد؛ هنگامی‌که چندین شرکت بیمه باهم ادغام شدند و این غول بیمه‌ای را متولد کردند. مقر اصلی این شرکت در پاریس است و در سراسر آفریقا، آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی، آسیای شرقی، اروپا و خاورمیانه حضور دارد.
    در سال 2013 میلادی، AXA به دنبال حرکتی برای ارتقای جایگاه خود در آمریکای لاتین، 51 درصد از حق بیمه‌ای Colpatria Seguros در کلمبیا را به دست آورد. در طی همان سال، AXA لقب بزرگ‌ترین شرکت بیمه بین‌المللی در چین را یدک می‌کشید؛ که درنتیجه‌ کسب 50 درصد از سهام Tian Ping (یک شرکت بیمه‌‌ چینی که در حوزه بیمه ملک و اموال فعالیت داشت) بود. علاوه بر این، این شرکت، حق بیمه‌هایی غیر از بیمه عمر را در مکزیک به دست آورده است‌‌ و در آخر گروه AXA درآمد سال مالی 2015شان را مبلغ 99 میلیارد یورو اعلام کرده‌اند.
    Zurich Insurance Group
    این شرکت بیمه جهانی، با مسئولیت محدود در سوئیس به سال 1872 میلادی تأسیس شد. Zurich Group همراه با شرکت‌های تابعه خود در بیش از 170 کشور جهان، محصولات و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد. حوزه اصلی فعالیت Zurich عبارت است از: بیمه عمر، زندگی جهانی و بیمه کشاورزان. این شرکت با اتکا به نیروی کار خود که بیش از 55000 نفر است، به نیازهای بیمه‌ای افراد با هر ملیت و یا مشاغل کوچک و بزرگ در سراسر دنیا، پاسخ می‌دهد! همچنین درآمد کل این گروه در سال 2015 میلادی 60.568 میلیارد دلار بوده است.
    China Life Insurance
    شرکت China Life Insurance یا LFC یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه و خدمات مالی در سرتاسر چین است؛ همچنین این شرکت به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌گذار در بازار سرمایه چین نیز شناخته می‌شود. منشأ اصلی این شرکت به سال 1949میلادی بازمی‌گردد؛ هنگامی‌که شرکت People’s Insurance Company of China یا PICC تأسیس شد. سپس در سال 1999 میلادی به اسم کنونی‌اش تغییر پیدا کرد. به دنبال این تغییر اسم، در سال 2003 میلادی شرکت دستخوش تغییراتی پایه شد؛ یکی از این تغییرات، اضافه‌شدن 7 شرکت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت اصلی بود. کسب‌وکار اصلی این شرکت بیمه عبارت است از: بیمه‌های ‌عمر، بیمه‌های بازنشستگی، مدیریت دارایی و اموال و همچنین سرمایه‌گذاری در خارج از کشور. همچنین گفتنی است که China Life Insurance در بورس اوراق بهادار نیویورک، بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ و بورس اوراق بهادار شانگهای فهرست شده است و عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه عمر عمومی ازلحاظ سرمایه‌گذاری در جهان را یدک می‌کشد.
    Berkshire Hathaway
    در سال 1889 میلادی تأسیس شد و به‌واسطه‌‌ Warren Buffet به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در جهان تبدیل شد. Berkshire Hathaway در حال حاضر با مرهمت شرکت‌های تابعه خود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مدیران سرمایه‌گذاری در میان بخش‌های حمل‌ونقل ریلی، امور مالی، آب و برق، انرژی، تولید، خدمات و خرده‌فروشی در کل دنیاست. همچنین گفتنی است که این شرکت، بیمه‌‌نامه‌های اولیه‌اش را به‌خوبی بیمه بازنشستگی، بیمه اموال و خطرات احتمالی فراهم می‌کند.
    درنهایت لیست شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت بیمه به این صورت مرتب می‌شود: Berkshire Hathaway Reinsurance Grou، GEICO، Berkshire Hathaway Primary Group، General Re، National Indemnity Company Medical Protective Compan، Applied Underwriters، U.S. Liability Insurance Company، Central States Indemnity Company ، Guard Insurance Group.
    Prudental plc
    یک نام تجاری بیمه و خدمات مالی است که 24میلیون مشتری را در سراسر آسیا، ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان و اخیرا آفریقا تأمین می‌کند. Prudential در سال 1848 در انگلستان تأسیس شد و شرکت‌های Prudential Corporation Asia، Prudential U.K. Jackson National Life Insurance Company ، M&G Investments همگی از زیرمجموعه‌های این غول هستند. این شرکت‌ها هرکدام به‌صورت جداگانه در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند؛ برای مثال Jackson به‌صورت خاص فقط در ایالات‌متحده آمریکا و Prudential U.K. پیشگام در ارائه‌ خدمات بازنشستگی وزندگی.
    جالب است بدانید که شرکت Prudential plc در بورس اوراق بهادار لندن، هنگ‌کنگ، سنگاپور و نیویورک ذکرشده و این در حالی است که صاحب حدودا 22308 کارمند و دارایی‌هایی بالغ‌بر 509 میلیارد پوند است.
    United Health Group
    این شرکت در صدر لیستی از شرکت‌های مراقبت بهداشتی ایالات‌متحده قرار دارد و دارای دو سیاست تجاری است: UnitedHealthcare برای مزایای پزشکی و Optum برای خدمات پزشکی.
    آمارها نشان می‌دهند که به‌واسطه‌ هردوی این خط‌مشی، به بیش از 85 میلیون نفر انسان در ایالات‌متحده آمریکا و 125 کشور دیگر خدمات‌رسانی می‌شود. همچنین روند کاری به این صورت است که The UnitedHealth Group از تجربه و منابع خود در مراقبت‌های بالینی، برای بهبود عملکرد بخش مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کند.
    این شرکت درآمد سال 2015 میلادی خود را مبلغ 157.1 میلیارد دلار اعلام کرده است. همچنین عنوان «World’s Most Admired Company‌» به معنای «تحسین‌برانگیزترین شرکت جهان» در بیمه و مدیریت مراقبت‌های پزشکی را در 6 سال متوالی، داراست.
    Munich Re Group
    گروه مونیخ در سال 1880 میلادی تأسیس شد و تاکنون در تمام سطوح بیمه فعالیت داشته است. این بیمه در 30 کشور حضور دارد اما تمرکز اصلی خود را روی آسیا و اروپا قرار داده است. عملیات مربوط به بیمه‌های اولیه این شرکت، توسط ERGO Insurance Group به‌عنوان شرکتی که طیف گسترده‌ای از بیمه و خدمات را ارائه می‌دهد، انجام می‌شود. بازار اصلی این بیمه در آلمان، یعنی جایی که رهبریت تمام حوزه‌های بیمه را در قلمرواش دارد، است. همچنین جدیدترین زیرمجموعه از این گروه، یعنی ٰ Munich Heath مدیریت ریسک کل مجموعه و تخصیص بیمه درزمینه مراقبت‌های بهداشتی را عهده‌دار است.
    این گروه حدود 45000 کارمند در سراسر جهان دارد که در کلیه مشاغل مربوط به بیمه مشغول به کار هستند، مثل بیمه بازنشستگی، بیمه سلامت، بیمه حوادث، بیمه اتکایی، بیمه وسیله نقلیه زمینی، بیمه اموال و دارایی، بیمه وسیله نقلیه دریایی و بیمه وسیله نقلیه هوایی. درنهایت سود سالانه این گروه در سال 2015 میلادی 1.3میلیارد یورو بود.
    Assicurazioni Generali S.p.A.
    تأسیس‌شده در سال 1831 میلادی از شرکت مادر Assicurazioni Generali Group. این شرکت نه‌تنها رهبر بازار ایتالیاست، بلکه یکی از عوامل برجسته درزمینه بیمه جهانی و محصولات مالی نیز شمرده می‌شود. این گروه با حضور در بیش از 60 کشور، یک نام تجاری بین‌المللی در اروپای غربی، مرکزی و شرقی است. همچنین تمرکز اصلی‌اش را با ارائه محصولات متنوع در حمایت از قوانین خانواده و پس‌انداز، روی بیمه عمر نگه‌داشته است؛ لازم به ذکر است که این محصولات در بخش‌های مختلفی همچون خودرو، خانه، حوادث، سلامت و همچنین ریسک تجاری و صنعتی دیده می‌شوند. این شرکت بیمه دارای 77000 کارمند و حداقل 65 میلیون نفر بیمه شونده در سراسر دنیاست. همچنین کل دارایی آن مبلغی 480 میلیارد یورو بوده و نامش در میان 50 شرکت بزرگ جهان‌دیده می‌شود.
    Japan Post Holding Co
    بزرگ‌ترین شرکت دولتی ژاپن بوده و دارای چهار بخش اصلی است: Japan Post Service (برای تحویل بسته‌های پستی)، Japan Post Network (اداره پست ژاپن)، Japan Post Bank (معاملات و وظایف بانکی) و Japan Post Insurance (بیمه عمر).
    بخش Japan Post Insurance در کنار بخش Japan Post Holding به مشتریان متقاضی، بیمه ارائه می‌دهند؛ به صورتی که بیمه با کمک دفاتر پستی در سراسر کشور، علاوه بر فروش اصلی خود، به افرادی که از پست استفاده می‌کنند هم خدمات ارائه می‌دهد. گفتنی است که بخش Japan Post Holding  در سال 2015 میلادی با پرداخت مالیاتی بالغ‌بر 3.84 میلیارد دلار رسما عمومی شد.
    Allianz SE
    در سال 1890 میلادی تأسیس شد و تا به امروز به‌عنوان پیشرو در ارائه خدمات مالی، محصولات و خدمات بیمه‌ای و مدیریت دارایی خوش درخشیده است. Allianz با دارایی 1.8 میلیارد یورویی، به مشتریانش در بیش از 70 کشور خدمات می‌دهد. این شرکت در آلمان مستقر بوده و در سال 2015 میلادی درآمدی 125.2 میلیارد یورویی داشته است.
    سخن آخر
    ازجمله دیگر نام‌های درخشان و معتبر در کسب‌وکار بیمه می‌توان به شرکت‌های ING Group، Prudential Insurance Company of America، AIA Group، Ping An Insurance Company of China، American International Group، Manulife Financial Corporation و MetLife اشاره کرد. دقت کنید که انتخاب درست در میان شرکت‌های بیمه برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است و نباید تنها بر اساس بزرگی شرکت‌ها تصمیم گرفت. چراکه در این خصوص لازم است چک لیستی تهیه کنید و به هرکدام از شرکت‌ها بر اساس قدرت مالی، تخصص در هر زمینه، مکان جغرافیایی، نرخ حق بیمه و تخفیف‌های موجود در هر بیمه‌نامه، امتیاز بدهید.

     

    نویسنده: سحر حاصلی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی