عصر بازار

جریمه ۴۰ میلیارد ریالی دو اپراتور تلفن همراه

عصر اعتبار- محمدجواد آذری جهرمی در پستی توئیتری از جریمه ۴۰ میلیارد ریالی دو اپراتور تلفن همراه به دلیل عدم اهتمام کافی در حفظ اطلاعات مشترکین خبر داد.

جریمه ۴۰ میلیارد ریالی دو اپراتور تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس گزارش برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر انتشار اطلاعات و شماره خود توسط دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، سازمان تنظیم مقررات به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص حفظ حریم و حقوق شهروندی، با پیگیری و بررسی موضوع و صحت آن هر دو اپراتور را 40 میلیارد ریال جریمه کرد.

    اپراتورهای مذکور با برخی از شرکتها به منظور تسهیل در فرآیند پرداخت برخط و ورود کاربران به سامانه های موردنیاز، شماره مشترکین را طبق روش Header Enrichment و با ضوابط خاص امنیتی در اختیار برخی شرکتهای طرف قرارداد می گذاشتند که در این بین بدلیل اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکتهای طرف قرارداد با اپراتور، موجبات سوءاستفاده از شماره مشترکین در راستای ارسال پیامک تبلیغاتی فراهم شده بود.

    در این باره محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پستی توئیتری چنین نوشت: " اخیرا گزارش مردمی درخصوص عدم اهتمام کافی دو اپراتور تلفن همراه در حفظ اطلاعات مشترکین منتشر شد پس از بررسی مرکز ماهر و تبیین فنی موضوع سازمان تنظیم مقررات این دو اپراتور را با پرداخت 40 میلیلارد ریال جریمه کرد. "

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی