عصر بازار

مدیرعامل تامین سرمایه نوین :

بازار سهام از مدعیان جذب نقدینگی در سال ۹۷ است

عصر اعتبار- مدیرعامل تامین سرمایه نوین، بازار سهام را یکی از مدعیان جذب نقدینگی در سال ۹۷ خواند و گفت: در مجموع با بررسی وضعیت مالی شرکت ها می توان سهامی را پیدا کرد که در حال حاضر قیمت های پایینی دارند و سود خوبی عاید سرمایه گذاران خود خواهند کرد.

بازار سهام از مدعیان جذب نقدینگی در سال ۹۷ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، ولی نادی قمی ، گفت: در سال جاری بازار سکه و ارز، اتومبیل و با کمی اغماض مسکن بازدهی اسمی بالایی داشتند، اما اگر متغیرهای ریسک و نقدشوندگی را وارد تحلیل کنیم، بازار سهام یکی از مدعیان پرقدرت جذب نقدینگی است.

    وی با بیان اینکه طی چند هفته اخیر انتشار انواع اوراق بدهی دولتی، بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد، افزود: در حال حاضر بازار سهام با فشار نقدینگی پایان سال روبه روست اما این روند ادامه دار نبوده و سال آینده دوباره شاهد رونق معاملات خواهیم بود.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: البته بازار سهام در حال برآورد نرخ بازده مورد انتظار، آثار بودجه سال 1397 بر اقتصاد کشور، آثار اقدامات تخریبی امریکا روی برجام، آثار افزایش نقدینگی، تورم و رشد اقتصادی بر بازار سهام است.

    نادی قمی توضیح داد: بر اساس پیش بینی کارشناسان بین المللی، قیمت مواد خام (محصولات پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزی) در بازارهای جهانی طی سال 2018 در سطح قیمت های فعلی یا اندکی بالاتر برآورد می شود. لذا می توان انتظار داشت که تقاضای اقتصادهای نوظهور نظیر هند و چین همچنان قیمت مواد خام را در سطح بالایی نگه دارد،  البته اگر جنگ های تجاری رشد اقتصاد جهانی را با وقفه مواجه نکند.

    وی ادامه داد: این موضوع برای بازار سهام ایران که بیش از 50 درصد آن را سهام شرکت های وابسته به قیمت جهانی مواد خام تشکیل می دهد خبر خوبی تلقی می شود.

    نادی قمی با بیان اینکه محرک دیگر درآمدهای اکثر شرکت های بورسی و فرابورسی قیمت ارز است که بالاتر از برآورد اولیه کارشناسان بازار سهام قرار گرفته است، گفت: این موضوع نیز منجر می شود که درآمدها و به تبع آن سود شرکت ها در سطح بالایی قرار گیرد.

    مدیرعامل تامین سرمایه نوین اظهار داشت: البته منطق درست این است که سود شرکت ها از طریق مدیریت و کاهش بهای تمام شده محصولات افزایش یابد و در این صورت قدرت سودآوری شرکت باثبات تلقی می شود.

    همچنین مدیریت بهای تمام شده تولیدات تنها از طریق جذب تکنولوژی های نوین، جلوگیری از اسراف ها و افزایش بهره وری کار و سرمایه امکان پذیر است؛ موضوعی که به گفته نادی قمی، در بسیاری از شرکت های ایرانی مغفول مانده است.

    مدیرعامل تامین سرمایه نوین تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ها بنا به دلایل متعدد خارجی برای پروژه های سرمایه ای، جذب تکنولوژی تولید یا افزایش میزان تولیدات انجام نمی دهند که این موضوع در بلند مدت روند سودآوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو