عصر بازار

عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط خزانه‌داری

عصر اعتبار- مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی از تاریخ ۲۶ (امروز) تا ۲۸ اسفند ماه جاری از طریق عرضه عمومی در شعب منتخب بانک های سپه و مسکن به فروش می رسد.

عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط خزانه‌داری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی فراخوانی، سود این اوراق را به صورت شناور (در سال اول 15 درصد و برای سال های بعد حداکثر تا 17.5 درصد)، معاف از مالیات و پرداخت شش ماه یک بار اعلام کرد.

    بر اساس این گزارش در راستای اجرای ماده (10) آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و به منظور مشارکت عموم جامعه در اجرای طرح های عمرانی انتفاعی دولت به آگاهی می رساند، مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی چهار ساله از محل بند (ب) تبصره (5) قانون بودجه سال 1396 کل کشور در تاریخ 26 الی 28 اسفند ماه سالجاری از طریق عرضه عمومی در شعب منتخب بانک های سپه و مسکن به فروش می‌رسد.

    بنا بر این گزارش، سود این اوراق به صورت شناور (در سال اول 15 درصد و برای سال های بعد به میزان نرخ سود سپرده های یکساله بانکی مصوب شورای پول و اعتبار، حداکثر تا 17.5 درصد) معاف از مالیات بوده و پرداخت آن به صورت شش ماه یکبار صورت می‌گیرد.

    فراخوان معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور تصریح کرد: تضمین بازپرداخت اصل و سود علی الحساب اوراق یاد شده، بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب منتخب بانک های سپه و مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی