عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

جایگزینی بورس با بانک در تامین مالی فعالان اقتصادی

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بانک محور بودن اقتصاد کشور انتقاد و بر لزوم جایگزینی بورس با بانک در تامین مالی فعالان اقتصادی تاکید کرد.

جایگزینی بورس با بانک در تامین مالی فعالان اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی اکبر کریمی درخصوص نیم قرن فعالیت بازار سرمایه در کشور، گفت: دو مقطع زمانی درخشان در کارنامه فعالیت بازار سرمایه کشور وجود دارد که یک دوره از این فعالیت به زمان قبل از انقلاب و مربوط به زمان تاسیس بورس در کشور می شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شروع انقلاب اسلامی با توجه به شرایط کشور و جنگ تحمیلی فعالیت بورس مناسب نبود و از طرفی بعداز انقلاب، با توجه اینکه اقتصاد کشور همچنان بیشتر دولتی بود، میزان سهام مورد معامله کافی نبود.

    نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:نقطه عطف فعالیت بازار سرمایه در زمانی بود که سیاست های اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و واگذاری شرکت های دولتی بصورت گسترده آغاز شد. زمانی که بسترهای مناسب برای انجام معاملات بزرگ مانند فرابورس فراهم شد حجم بازار بورس نیز با افزایش روبرو شد.

    نقش ایجاد و تعریف ابزارهای جدید مالی در توسعه بازار سرمایه

    وی ادامه داد: ایجاد و تعریف ابزارهای جدید مالی در توسعه بازار سرمایه موثر بود که می توان به انتشار اوراق مالی توسط دولت و شهرداری اشاره کرد. بازار اولیه اوراق بهادار بعد از عرضه و همچنین بازار ثانویه توانست حجم بازار سرمایه را در سال های اخیر نسبت به گذشته با رشد روبرو کند.

    کریمی در ادامه تصریح کرد: تصویب قانون جدید بازار سرمایه اقدام شایسته ای در راستای تقویت زیرساخت های قانونی برای توسعه بازار بورس کشور بود.

    اقتصاد کشور همچنان بانک محور است

    کریمی تصریح کرد:باید پذیرفت اقتصاد کشور همچنان بانک محور است و بازار پول بر بازار سرمایه برتری دارد این در حالی است در کشورهای موفق بازار سرمایه نقش موثری در اقتصاد دارد بنابراین باید اقتصاد ایران نیز با رویکرد تقویت بازار سرمایه گام بردارد.        

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از ابزارهای نوین و کوچک کردن دولت می تواند شرایطی فراهم کند تا بازار سرمایه را تقویت کرد و خواسته اصلی فعالان اقتصادی برای تامین مالی از بانک به سمت بازار سرمایه سوق داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو