عصر بازار

کاهش کارکرد پیمانکاران بعد از پرداخت حق بیمه

عصر اعتبار- امکان کاهش کارکرد پیمانکاران بعد از محاسبه حق بیمه وجود دارد.

کاهش کارکرد پیمانکاران بعد از پرداخت حق بیمه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، بررسی کاهش کارکرد پیمانکاران بعد از محاسبه حق بیمه و ابلاغ مانده بدهی به پیمانکار در اجرای مواد ٤٢،٤٣ و ٤٤ قانون تأمین اجتماعی در هیأت های تشخیص مطالبات امکان پذیر  است. بدیهی است در صورتی که برابر آراء هیات های مذکور تجدید محاسبات منجر به کاهش بدهی و ایجاد بستانکاری شود، قابل استرداد خواهد بود.

    آیا قراردادی با موضوع صرفا خرید(تایید شده توسط کارفرما)مشمول کسر حق بیمه تحت هر عنوان (بالاسری یا سایر موارد)است؟موضوع حمل، نصب و راه اندازی در قرارداد جداگانه ای لحاظ و مفاصا حساب نیز اخذ شده است.

    با اشاره به اینکه شمول یا عدم شمول قرارداد به ماده ٣٨ قانون تامین اجتماعی و همچنین کسر یا عدم کسر حق بیمه متعلقه نیاز به بررسی مدارک و مستندات و همچنین قراردادهای منعقده دارد، بنابراین شایسته است مدارک لازم  را به شعبه مربوطه ارائه شده تا بررسی جامع و کامل انجام شود.

    در ارتباط با ماده ٣٧ ، در بخشنامه ١٩ برای وکالت بلاعزل هم مفاصاحساب خواسته شده است . آیا وکالت بلاعزل سند انتقال محسوب می شود؟ آیا در صورت دریافت مفاصاحساب برای آن در هنگام انتقال سند رسمی که هنوز به نام نفر قبلی می باشد مجددا پرونده نفر قبلی رسیدگی می شود؟.

    طبق ماده ٣٧ قانون تامین اجتماعی هنگام نقل و انتقال عین یا منافع موسسات و کارگاههای مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال به صورت قطعی، شرطی، رهنی، صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال به صورت رسمی یا غیر رسمی انجام بگیرد انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان را مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال دهنده مطالبه کند .در صورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال گیرنده و انتقال دهنده ،مسئول پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

    در رابطه با قرادادهای ساخت ، حمل و نصب وظیفه پیمانکارچیست ؟ و بیمه قرارداد چگونه محاسبه می شود؟

    در مواردی انجام کار به صورت مقاطعه به اشخاص حقوقی یا حقیقی واگذار می شود، واگذارنده کار باید در قراردادی که منعقد می کند مقاطعه کار را متعهد نماید که کارکنان خود و همچنین کارکنان مقاطعه کاران فرعی را نزد سازمان بیمه کند. حق بیمه اینگونه قراردادها با رعایت ماده ٤١ قانون تامین اجتماعی انجام گرفته و در صورتی که اجرای پیمان در محل ثابت کارگاه ههای صنعتی و خدمات تولیدی و فنی مهندسی ثابت و با در نظر گرفتن سایر شرایط پیش بینی شده در ماده ٤۰ قانون رفع موانع تولید انجام پذیرد با رعایت قوانین موجود محاسبه شده و مفاصاحساب قرارداد طبق ماده ٣٨ قانون تامین اجتماعی صادر می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو