عصر بازار

ترس از جنگ تجاری بیشتر بورسهای آسیایی را قرمزپوش کرد

عصر اعتبار- بیشتر بازارهای آسیایی در نخستین روز از معاملات هفته به دلیل ترس از شدت گرفتن جنگ تجاری روندی نزولی داشتند.

ترس از جنگ تجاری بیشتر بورسهای آسیایی را قرمزپوش کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نظر دارد تعرفه هایی بر واردات از چین اعمال کند. همچنین پس از مذاکراتی، آمریکا کره جنوبی را از اعمال تعرفه ها مستثنی کرد.

    در ژاپن شاخص "نیک کی 225" با وجود جبران زیان سنگین معاملات اولیه، برای چهارمین روز کاری متوالی قرمزپوش شد و 0.4 درصد کاهش یافت. با این حال مستثنی شدن کره جنوبی از تعرفه های وارداتی باعث شد شاخص "کسپی" این کشور یکی از سه شاخص صعودی امروز باشد و 0.3 درصد افزایش یابد.

    با این حال تحلیل گران بانک "جی پی مورگان" اعلام کردند احتمال دارد سیاستهای حمایت گرایانه در آینده عامل نوسان این شاخص باشند.

    از سوی دیگر سیاست های ترامپ منجر به کاهش ارزش دلار شد تا جایی که شاخص دلار که ارزش آن را در برابر شش ارز مهم جهانی می سنجد، با رسیدن به 89.423 واحد به پایین ترین سطح یک ماه اخیر رسید.

    ین ژاپن تا سطح 104.90 ین در هر دلار نیز رسید و بالاترین رقم 16 ماه اخیر را به ثبت رساند، ارزش دلار استرالیا و دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا نیز به ترتیب 0.3 و 0.6 درصد افزایش یافت.

    در بازار کالا، نفت خام برنت در سطح 70 دلار در هر بشکه بازگشایی شد هر چند که نتوانست آن را حفظ کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری نیز نسبتا بدون تغییر و در سطح 1346.81 دلار باقی ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی